به گزارش ایرنا، محمدرضا اسپرورین روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز افزود: وضعیت این استان در شاخص هایی همانند مقاوم سازی ، تخریب و بازسازی مطلوب است اما به دلیل رشد نیافتن سرانه فضای آموزشی متناسب با رشد سالانه جمعیت دانش آموزی در بخش زیرساخت های فضای آموزشی با مشکل روبرو هستیم.
وی اظهار داشت: اهمیت این موضوع باید برای مسئولان و دست اندرکاران امر در سطح ملی و استانی تبیین شود تا دانش آموزان از فضای آموزشی مناسب و ایمن برخوردار شوند.
وی با اشاره به اینکه عوامل بسیاری در افزایش نرخ رشد جمعیت البرز نقش دارد، خاطر نشان شد: مهاجر پذیری ازعوامل مهم نرخ رشد جمعیت در این استان را تشکیل می دهد.
وی یادآور شد : اگر چه البرز از نظر سرانه فضای آموزشی وضعیت مطلوبی ندارد اما در بخش مقاوم سازی ، تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی جزو استان های برتر کشور است که این مهم نشان از تلاش، همیاری و همدلی همگان دارد.
وی تصریح کرد: جمعیت دانش آموزی در البرز به روایتی از جمعیت کل 17 استان کشور بیشتر است و در هر سال تحصیلی بیش از 12 هزار نفر به جمعیت آن افزوده می شود.
وی اضافه کرد: هر سال باید 400 کلاس درس جدید در البرز ساخته شود که برای ساخت هر یک متر فضای آموزشی آن باید 100 میلیون تومان هزینه شود.
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز نیز در این نشست ر از خیرین نیک اندیش مدرسه ساز به عنوان مشاورانی صادق و بازوانی توانمند در رفع تنگناهای آموزشی این استان یاد کرد و اظهارداشت : عملکرد خیرین مدرسه ساز در البرز قابل تحسین است.
محمد دلاوریان بیان داشت: میزان تحقق تعهدات خیرین مدرسه ساز استان در سال گذشته ، 87 درصد بوده که هر ساله بر میزان این مشارکت ها افزوده می شود.
وی با اشاره به جایگاه والای خیرین نیک اندیش مدرسه ساز در جامعه یادآور شد : برنامه های ویژه ای برای افزایش میزان مشارکت های مردمی و تکریم از خیرین گرانقدر در دست تدوین است .
وی ادامه داد: استان البرز نیاز به تلاش بیشتر در ایجاد زیرساخت های فضاهای آموزشی دارد.
البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.