مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز با اشاره به رویکردهای طرح ملی همای رحمت، اجرای این برنامه ها را در استان تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز اظهار داشت: طرح ملی همای رحمت با سه رویکرد گستراندن سفره‌های مهربانی،  آئین باران مهربانی و تهیه بسته‌های غذایی، امسال نیز همچون سنوات گذشته در استان البرز به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: این طرح نشأت گرفته از سیره زندگی مولای متقیان حضرت‌علی(ع) و با هدف ترویج فرهنگ علوی و یاری رساندن به مستمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه با کمک خیران و همت داوطلبان میسر شد.

چرخساز تصریح کرد: در محور سفره های مهربانی داوطلبان با یاری طلبیدن از دستان توانای خیرین و کمکهای نقدی و غیرنقدی مردمی با گستراندن بیش از ۶۶ سفره مهربانی، حدود ۹۰۴۰ نفر از خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند را اطعام نمودند. 

وی با اشاره به فضای معنوی ماه‌رمضان و نمود سنت حسنه احسان و نیکوکاری در این ماه بیان کرد: داوطلبان استان‌البرز با دعوت از خیرین، مسئولان و افراد شاخص و مشهور این استان مبادرت به برگزاری مراسم آئین‌ باران مهربانی کردند تا از توان آنها در راستای برطرف ‌کردن نیاز اقشار ضعیف جامعه بهره ببرند. 

چرخساز در ادامه گفت: اعضای داوطلبان استان البرز با تهیه و توزیع بیش از ۲۷۳۰ سبد غذایی سعی کردند تا سفره افراد بی‌بضاعت خالی از مهربانی نباشد. جامعه هدف این طرح، کودکان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار،  بیماران صعب العلاج، معلولان، ایتام و سالمندان است و تمامی هزینه‌های این طرح از سوی مردم و خیرین تأمین می‌شود. 

وی با اشاره به شرایط ویژه مناطق زلزله زده غرب کشور بیان کرد: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرج از مردم نجیب این مناطق نیز غافل نبوده و در اقدامی خودجوش و نوع دوستانه با کمک خیرین این شهرستان با توزیع بالغ بر ۵۲۰۰ پرس غذای گرم و ۳۵۰۰ بسته غذایی و همچنین اهدای ۳۶۰ دستگاه کولر و لوازم ضروری دیگر از قبیل فرش، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، قربانی کردن ۳۳ رأس گوسفند و توزیع گوشت گرم، همدلی خود را به آنها نشان دادند.

وی یادآور شد: دستگیری از نیازمندان علاوه بر ماه مبارک رمضان در طول سال نیز با هدف فقرزدایی از جامعه اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.