به گزارش ایرنا، جواد رزاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های موجود برای صادرات اینگونه محصولات از البرز به خارج از کشور، گفت: نخستین محموله ماکارونی نیز به آمریکا نیز صادر شده است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ عاملی نمی تواند مانع صادرات محصولات تولیدی به کشورها از جمله آمریکا شود، گفت: زر ماکارون از ابتدای تاسیس بنای صادرات را نهاده و با تفکر صادرات محور، همگام با فناوری روز دنیا حرکت می کند.
رزاقی افزود: ما در بازارهای سخت نیز علاوه بر امریکا به کشورهای سوئد، انگلیس، نیوزیلند، استرالیا و کانادا محصولات تولیدی خود را صادر می کنیم.
وی تصریح کرد: سازمان های تفکر محور از تهدید فرصت می سازند و تحریم ها هم هیچ تاثیری بر آنها نمی گذارد.
وی افزود: تحریم های خصمانه از زمان پیروزی انقلاب به صورت مستمر وجود داشته و آمریکا سعی داشته مشکلاتی را به وجود آورد اما کشور تا کنون در مقابل این اقدامات ایستاده است.
رزاقی همچنین گفت: برای رسیدن به این هدف باید از لحاظ کیفی محصولاتمان را هم تراز با دنیا می کردیم که این امر محقق شد و ما با علم و دانش خاص، محصولات و تولیداتی هم تراز با کالاهای جهانی از نظر کیفیت، بسته بندی و قیمت رقابتی به بازار عرضه کردیم.
مدیر فروش و بازاریابی بین الملل این گروه صنعتی و پژوهشی اظهار داشت: اکنون با ورود به بازارهای سخت که کشورهای تراز اول دنیا هستند و کیفیتشان حرف اول را می زند، استاندارهای لازم را رعایت و زیرساخت ها را آماده کرده ایم.
وی ادامه داد: این مجموعه راهکارهایی اتخاذ کرده تا بتواند صادرات محصولات با کیفیت خود را از استان البرز به دیگر کشورها ادامه دهد.
رزاقی‌ گفت: وجود برندهای معتبر، توان رقابت بیشتری در بازار ایجاد می‌کند، زیرا بازار مربوط به یک برند معتبر و قوی، حتی در حضور رقبای قوی، پایدار می‌ماند و ایجاد برندهای ملی به طور قطع در بحث صادرات غیرنفتی و اشتغال‌زایی، کمک بسزایی به خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه صادرات اولویت اصلی هر اقتصادی برای رشد پایدار است، اظهار داشت: با بررسی و انتخاب بازارهای هدف صادراتی با پتانسیل بالا و با نگاه به بیرون از مرزها می توانیم به ارتقاء جایگاه خود همگام با بازارهای جهانی اقدام کنیم.
رزاقی افزود: زرماکارون با ورود در بازار سخت، سطح کیفیت کالای خود را بالا برده و با توجه به اینکه برندیگ‌ در امریکا و اروپا صورت می گیرد و در آنجا به خوبی اشاعه اطلاعات صورت می گیرد، ایران در لیست رقبای درجه اول تولیدکنندگان بزرگ پاستا در دنیا قرار گرفته است.
وی افزود: هم اکنون به کشورهای مختلف آسیایی صادرات داریم، اما برنامه ویژه ای برای کشورهای شرق آسیا و اروپا داریم که از کلاس فرهنگی خرید بالایی برخوردار هستند.
رزاقی خاطرنشان کرد: هم اکنون علاوه برکشورهای آفریقایی، آسیایی، اروپا و کانادا به شهرهای نیویورک، آتلانتا، هیوستون تگزاس، دالاس، نوادا و کالیفرنیا در امریکا صادرات داریم.
وی همچنین گفت: افزایش حمایت ها از تولیدکنندگان داخلی از طریق دستگاه های مرتبط و دیپلماسی اقتصادی در حوزه تجارت و اقتصاد می توانیم به بازارهای بیشتری در جهان دست یابیم.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.