استاندار البرز گفت: استان علم و فناوری و نخبه پرور البرز از نخبگان اتباع‌افغان انتظار دارد که در جهت آبادانی افغانستان و ایجاد وحدت بین دو کشور گام بردارند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در چهارمین همایش کشوری نخبگان پناهنده، نخبه پروری و رسالت ایشان در توسعه افغانستان که ظهر چهارشنبه در سالن همایش های میلاد کرج برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: جمهوری اسلامی ایران در کمک به اتباع و مهاجران همواره پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: تکالیف شرع، نظام، مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید بر ما، خدمت صادقانه به اتباع، مهاجران و پناهندگان محسوب می شود.

نجفی با بیان اینکه نقش ایران در سازمان های بین المللی، حمایت از اتباع خارجی و پناهندگان بوده که این امر بر هیچ کس پوشیده نیست گفت: حضور ایران در تمامی بخش ها و بحث های بین المللی بسیار واضح و تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره خود را خادم پناهندگان دانسته و در جهت کمک به افغانستان با جدیت حضور داشته افزود: البرز، استان علم و فناوری و نخبگان است و تلاش ویژه ای در این بخش دارد.

استاندار اضافه کرد: البرز جزو ۲ استان برتر کشور در فناوری و پژوهش قرار دارد و از نخبگان تبعه افغان که در دامان خود پرورش می دهد انتظار دارد که برای آبادانی کشور خود و ایجاد وحدت و همدلی بیشتر بین دو کشور گام بردارند.

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع ها بخصوص پناهندگان مورد تاکید است گفت: سرکشی مدیران به خانواده های اتباع خارجی، بخصوص شهدا  ضرورت دارد و ایجاد بسترهایی برای درمان و اشتغال این افراد باید بصورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

در این همایش کشوری نماینده عالی کمیساریای عالی پناهندگان در ایران، سفیر افغانستان در ایران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.