محسن صادقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نقش آفرینی دانش آموزان در زندگی اجتماعی و مشارکت آنها در فعالیت های گروهی از جمله اهداف سازمان دانش آموزی است.
وی اظهار کرد: سازمان دانش آموزی با شعار همفکری، همدلی و همکاری اقدام به آموزش فعالیت های گروهی به دانش آموزان می کند و اعضا می آموزد چگونه در گروه های مختلف عضو شوند ، نقش ایفا کنند و همفکری داشته باشند .
وی تصریح کرد: اصلی ترین هدف از عضویت دانش آموزان در این مجموعه دستیابی به تربیت اجتماعی آنهاست و برنامه های مدارس استان حول دانش آموز محوری، دانش آموز یاوری و مدرسه محوری تدوین شده است.
وی طرح های معلم یار، یاران شاهد، یاوران امداد، سفیران سلامت ، یاران طبیعت، کتاب یار ، شهردار مدرسه و یاران طبیعت را از جمله طرحهای در حال اجرای در مدارس استان ذکر کرد.
وی در ادامه به اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار در مدارس البرز اشاره و یادآور شد: در این زمینه کلاس های مختلفی در زمینه های خبرنگاری و عکاسی برای دانش آموزان در این استان برگزار شده است.
وی ادامه داد: دانش آموزان و مربیان البرز هر سال در اردوهای ملی موفق به کسب رتبه برتر می شوند.
این مسئول برگزاری نمایشگاه ، مسابقات آموزشی و فرهنگی ، دوره های آموزشی و مهارتی، اردوهای آموزشی برای مربیان و دانش آموزان، مشارکت در اجرای برنامه های استانی - کشوری و غنی سازی اوقات فراغت، تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،صدور مجوز و نظارت بر بوفه مدارس را از جمله دیگر فعالیت های این سازمان در البرز عنوان کرد.
صادقیان اضافه کرد: دانش آموزان در هفته نکو هداشت معلم در البرز برنامه سپاس معلم را به یاد استاد شهید مرتضی مطهری و 93 معلم شهید استان با اهدا گل اجرا کردند که شور و نشاط خاصی را در خانواده آموزش و پرورش بوجود آورد.
وی استقبال رسمی از مسئولان عالی رتبه کشوری به استان و برگزاری یادواره شهدای گرانقدر را با اجرای گارد احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ، حمل قرآن کریم، خوش آمدگویی و اهداءگل را از دیگر برنامه های اجرا شده توسط دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی در البرز برشمرد.
وی تاکید کرد: به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی ،برنامه های مختلفی در مدارس البرز در حال اجراست و همایش اردویی مربیان نیز در اردوگاه شهید بهشتی کردان این استان شد.
سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران ، 21 اردیبهشت ماه 78 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و فعالیت رسمی خود را در مدارس آغاز کرد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.