به گزارش ایرنا، سعید زرندی روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل گمرک استان البرز با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار داشت: یکی از خواسته های مردم این استان، تبدیل فرودگاه پیام به مسافربری است که در این خصوص تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته و برای تحقق هر چه بیشتر آن نیازمند حمایت و کمک مسئولان هستیم.
وی اضافه کرد: رشد قابل ملاحظه ای در میزان صادرات از طریق گمرک استان در سال گذشته داشته ایم و در سال گذشته 71 سرمایه گذاری مستقر در منطقه ایجاد که بی نظیر بوده است.
زرندی گفت: البته تفاوت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام این است که دیگر هر صنعتی در این منطقه ایجاد نمی شود و ما به دنبال استقرار صنایع هایتک در پیام هستیم.
وی ادامه داد: حوزه کارگو نیز پس از 3 سال تعطیلی به دلیل قیمت سوخت از سال گذشته در این منطقه فعال و 50 پرواز باری انجام و برنامه ریزی ها به سمت توسعه این حوزه است.
وی با اشاره به انجام 34 هزار پرواز آموزشی در سال گذشته در پیام خاطر نشان کرد: جهت گیری منطقه ویژه اقتصادی پیام ، بر مبنای طرح جامع سال 97 این است که بتوانیم گام های آغازین شهر ICTرا انجام که به همین منظور مدل های مختلف طراحی و امسال گام اول اجرای این طرح برداشته می شود.
زرندی گفت: البرز استانی است که به لحاظ صنعتی در کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد با این وجود شاهدیم که تعداد بسیاری از بارهای ما از طریق دیگر گمرک های کشور مدیریت می شوند که این ناشی از ضعف اطلاع رسانی در خصوص ظرفیت های منطقه ویزه اقتصادی پیام و گمرک استان است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف در منطقه ویژه اقتصادی پیام این است که نگاه جدیدی به گمرک داشته باشیم و برای تحقق این مهم دقت، سلامت و سرعت در کار باید هر چه بیشتر لحاط شود.
در ادامه این مراسم از زحمات علی اصغر بناساز سرپرست گمرک البرز تقدیر و صادق کریمی به عنوان مدیر کل جدید گمرک استان البرز معارفه شد.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.