موج دوم سفرهای نوروزی آغاز شده و هموطنانی که روزهای نخستین سال جدید را به دید و بازدید مشغول بودند راهی سفر شده اند تا گشت و گذار در گوشه و کنار ایران داشته و روزهای پایانی تعطیلات را با خاطراتی خوش پشت سر بگذارند.
بر اساس اعلام سردار تقی مهر فرمانده پلیس راه کشور بر اساس شواهد موجود حجم سفرهای دور دوم تعطیلات نوروزی با افزایش 13 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده که این موضوع می تواند حوادث رانندگی جاده ای را افزایش دهد اما مسئولان پلیس این نوید را داده اند که در دور نخست سفرها حوادث جاده ای کاهش 4 درصدی داشته که نشان می دهد مردم به قوانین رانندگی توجه بیشتری داشته اند و این امید وجود دارد که در دور دوم سفرها کاهش حوادث چشمگیرتر باشد.
توجه ویژه به رفتار حادثه ساز و تخلفات خطرآفرین نظیر سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، خواب آلودگی، رعایت نکردن فاصله طولی همواره از سوی پلیس مورد توجه بوده است اما هنوز هستند رانندگانی که به بهای زود رسیدن به مقصد سلامت خود و خانواده را با مرتکب شدن تخلفات رانندگی به خطر می اندازند.
توصیه اکید پلیس راه و دیگر مسئولان همواره این بوده که قوانین رانندگی برای تامین امنیت و سلامت هر چه بیشتر هموطنان است و رعایت آنها می تواند سفری پر از خاطرات به یادماندگی و شاد به همراه داشته باشد و توجه نکردن به آن نیز بالعکس یادآوری اتفاقات تلخ و ناگوار تا پایان عمر خواهد بود.
سردار تقی مهری فرمانده پلیس راه کشور روز چهارشنبه بازدیدی از جاده کرج - چالوس به عنوان یکی از پرترددترین جاده های کوهستانی کشور داشت و در جریان این بازدید ضمن تاکید دوباره به هموطنان برای رعایت قوانین رانندگی، با بیان اینکه سال گذشته 1 میلیون و 300 هزار خودرو جدید شماره گذاری شده، اظهار داشت: با وجود افزایش حجم سفرها، بیش از 4 درصد آمار کشته های جاده ای نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: 50 درصد تصادفات فوتی ناشی از بی توجهی به جلو و 38 درصد به دلیل سرعت و سبقت غیر مجاز بوده است.
استان البرز دارای یکهزار و 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است این در حالی است که تنها نیم درصد از جاده های کشور در این استان قرار دارد.
همراه با نوروز همه ساله این استان شاهد عبور میلیون ها تن از مردم ایران برای سفر به 14 استان کشور است و همواره شاهد حوادث متعدد رانندگی و مشکلات ناشی از آن است.
سرهنگ رضا گودرزی رییس پلیس راه البرز نیز در گفت و گو با ایرنا با توصیه رانندگی به رعایت اصول ایمنی در رانندگی، تاکید کرد که در این صورت هموطنان سفر امن و با آرامش خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: هرساله مردم با شروع تعطیلات نوروز به شهرهای مختلف کشور سفر می کنند که یکی از استان هایی که مسیرسفر برای مسافران شهرهای شمالی و غربی است استان البرز است.
سرهنگ گودرزی تصریح کرد: نیم درصد از راه های البرز و 18 درصد حجم ترافیک کشوردراین استان است که می طلبد رانندگان هنگام سفر رعایت نکات ایمنی را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات درجاده کرج -چالوس از سرعت زیاد، سبقت و انحراف به چپ و درمحدوده آزادراهی واژگونی و خواب آلودگی است و رانندگان باید دقت بیشتری داشته باشند.
وی اضافه کرد: در ایام نوروز بیش از 100 تیم پلیس در رده های مختلف خودرویی، موتوری و پاس پیاده مسئولیت روانسازی ترافیک و کنترل ترافیکی را برعهده دارند.
رییس پلیس راه البرز گفت: علاوه براین ماموران پلیس راه از رده های مختلف انتظامی نیز نیروهای زیادی برای خدمات رسانی به مسافران آماده هستند . مسافران درصورت نیاز می توانند باشماره تلفن های 120 و 88255555تماس حاصل کنند.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.