به گزارش ایرنا ، برای اجرای این طرح های اعتباری بالغ بر 5 میلیارد 756 میلیون ریال هزینه شده است .
استاندار البرز و هیات همراه در بدو ورود کتابخانه شهدای کردان این روستا را به بهره بر داری رساندند .
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: کتابخانه شهدای کردان در زمینی به مساحت یکهزار و244 متر و زیربنای 300مترمربع ی از شورا ودهیاری کردان با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای جمعیت 4هزارنفری روستای کردان احداث شده است.
سید محمد حسینی گفت: با افتتاح این کتابخانه در مجموع 8 کتابخانه عمومی در شهرستان ساوجبلاغ وجود دارد و یک کتابخانه سیار که اولین کتابخانه سیار استان البرز محسوب می شود.
وی بیان داشت:: از سال 93 تاکنون در شهرستان ساوجبلاغ 4 کتابخانه راه اندازی شده که نشان از افزایش 100 درصدی سرانه فضای مطالعه را دارد.
افتتاح بلوار یک کیلومتری روستای بانو صحرا مقصد بعدی استاندار البرز بود که به بهره برداری رسید .
برای اجرای این طرح که با مشارکت دهیاری بانو صحرا و شهرداری کوهسار ساخته شده 8 میلیارد و500 میلیون ریال هزینه شده است .
استاندار البرز وهیات همراه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی شهرستان ساوجبلاغ از چند کارگاه روستایی نیز بازدید کردند

بهسازی معابر روستایی دوزعنبر با اعتبار 7 میلیارد ریال از جمله طرحهای است که توسط بنیاد مسکن ساخته شده که امروز به بهره برداری رسید .
همچنین کلید یک واحد مسکونی مقاوم سازی شده با استفاده از تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن به مالک آن در روستای دوزعنبر تحویل شد .
گاز رسانی به روستاهای گلین رود طرح بعدی بود که استاندار البرز با روشن کردن مشعل گاز در مسجد این روستا موجب خوشحالی 172 خانوار در این روستا شد .
این روستای کوهستانی در بخش چندار ساوجبلاغ قرار دارد که در سالهای اخیر مهاجرت معکوس را داشته است .
برای گاز رسانی به سه روستای گلین رود ،سیبستان و افشاریه که بصورت نمادین در گلین رود انجام شد 25 میلیارد ریال هزینه شده است .
آبرسانی به 9 روستای اسپیداران ،گلین رود ،اسگول دره ،ولیان ،دوزعنبر ،آجین دو جین ،خوروین ،هرجاب و ازنق طرح بعدی بود که گشایش یافت .
آبفای روستایی ساوجبلاغ برای اجرای این طرح ها مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه کرده است .
اهدا سند مسکن روستایی به پدر شهیدان کرمیار و سه نفر از ساکنان روستای ولیان به صورت نمادین در قالب قانون الحاق صدور سند مالکیت روستایی از دیگر برنامه های امروز استاندار البرز بود .
این طرح از سوی بنیاد مسکن اجرا می شود و اسناد تحویلی به مالکین منازل روستایی در این شهرستان 14 هزار و 200 سند بود که هزینه هر سند به کمتر از 2 میلیون ریال می رسد .
شهرستان ساوجبلاغ پیشتاز صدور اسناد منازل روستایی است و در سال جاری مقام اول کشوری را از آن خود کرده است .
1535/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.