سروان علی بابازاده روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: این بارش ها در جاده کرج - چالوس به صورت برف و در آزادراه های تهران - کرج - قزوین به صورت باران است که سبب لغزندگی سطح محورها شده است.
وی اضافه کرد: اکنون تردد در تمام راه های استان البرز غیر از محور شمشک -دیزین جریان دارد.
وی خاطر نشان کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ درفصل سرما حتی دروضعیت جوی مساعد الزامی است.
بابا زاده گفت: رانندگان خودروهای فاقد زنجیر چرخ در راه های استان البرز جریمه می شوند و چنانچه خودرویی فاقد زنجیر چرخ باشد، ازادامه حرکت درمسیر کوهستانی جلوگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی رانندگان نیز بدون تست کردن زنجیر چرخ در موقع ضروری قصد استفاده دارند یا زنجیر دارای نقص بوده وقابل استفاده نمی باشد.
بابازاده ادامه داد: علاوه بر زنجیر چرخ سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند .
وی یادآور شد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است.
رئیس مرکز فرماندهی کنترل ترافیک پلیس راه البرز افزود: با توجه به احتمال سقوط بهمن درجاده کرج -چالوس ، مسافران در محدوده های گالری بهمن گیر به ویژه در محدوده سه راه دیزین و خرگوشدره توقف نکنند.
وی همچنین از رانندگان بویژه در آزادراه ها خواست ضمن کنترل سرعت و رعایت قوانین، در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگی و مه آلود بودن هوا، چراغ های بزرگ خودروهای خود را روشن نگه دارند.
بابازاده گفت: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است.
به گفته وی، مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
استان البرز دارای یک هزار و450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک کشور مربوط به جاده های این استان می باشد.
2098/ 6155خبرنگار: مریم صوفی**انتشاردهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.