به گزارش ایرنا، دکتر حسین گلدانساز روز دوشنبه در نشست با اعضای هیات علمی این پردیس که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، ظرف آموزش عالی را محدود دانست و افزود: این مشکل برای دانشگاه های بزرگ مشکلات بیشتری ایجاد کرده است به خصوص حوزه های کشاورزی و منابع طبیعی که حامی بخش خصوصی ندارد.
وی اظهار داشت: طبق آمار بانک مرکزی سرمایه گذاری در صنعت بیش از 6 برابر نسبت به بخش کشاورزی است در صورتیکه بازده سرمایه در بخش کشاورزی بیشتر از بازده در بخش صنعت است.
وی به فعالیت های این پردیس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه های مختلف معاونت علمی ریاست جمهوری همکاری و مشارکت داریم و آمادگی داریم در ارزیابی شرکت های دانش بنیان بخش منابع طبیعی همکاری داشته باشیم.
وی افزود: تلاش داریم پارک علم و فناوری خود را توسعه دهیم و مرکز نوآوری را در این مجموعه دایر کنیم تا تحقیقاتی که به مرز بازار رسیده را توسعه دهیم.
گلدانساز با بیان اینکه 5 موضوع تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی را کار کرده ایم و امیدواریم تامین اعتبار آن شود، ادامه داد: پردیس کشاورزی در سال 1279 تشکیل شد و 4 دانشکده در حال حاضر در این مجموعه وجود دار که از جمله فعالیت های این پردیس کارهای کاربردی در بحث باغبانی بر روی ارقام برتر انگور و سیب و انار کار است.
وی همچنین انجام کارهای کاربردی در زمینه گلخانه انجام شده در گروه صنایع غذایی روی اندازه گیری سموم و آلاینده های مواد غذایی، تولید صنعتی محصولات لبنی و نوشیدنی ، کار بر روی تولید گوسفند چندقلوزا و بدون دنبه، تولید محصولات ارگانیک و بدون سم در گروه ها ی مختلف را از دیگر فعالیت های دانشجویان و اساتید این پردیس برشمرد.
وی از دیگر فعالیت های این پردیس را توان افزایی روستاییان و عشایر در قلعه گنج استان کرمان و امکان توسعه و اجرا در دیگر مناطق کشور، تهیه اطلس بیابان زایی ایران و جلوگیری از بیابان زایی با استفاده از مالچ های سازگار با محیط زیست، تولید بذر کلزا و بذر گندم برای بخشی از نیاز کشور، کار و نوآوری های روی کاشت چمن در زمین های ورزشی از جمله ایجاد زمین چمن فوتبال در پردیس که در کشور بی نظیر است عنوان کرد.
رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بااشاره به قدمت بالای این پردیس، اظهار داشت: در این مجموعه 251 عضو هیات علمی با 4500 دانشجوی ایرانی و 65 دانشجوی خارجی مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه موزه جانور شناسی با حدود 100 سال قدمت در دو بخش عمومی و اختصاصی در این مجموعه وجود دارد، گفت: در این پردیس در تلاش هستیم در تولید محصول سالم و ارگانیک قدم های بزرگی برداریم به طوریکه در سال های گذشته از هلند حشرات مفید را برای کاهش مصرف سموم در گلخانه ها وارد کردند.
6156/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.