به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: رییس جمهوری آمریکا گفته است که ایران و کره شمالی عامل بی ثباتی در جهان هستند و ملت ایران را دشمن امریکا می داند در حالی که دشمن مردم ایران با سیاست های استکباری آمریکا است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از مطالبات مردمی است که باید با جدیت دنبال شود چون این موضوع مهم در بیکاری، تولید و اقتصاد داخلی جامعه تاثیر دارذ، گفت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که دیگر از طریق نظامی با ایران توان مبارزه ندارد، لذا روی تضعیف اقتصاد کشور برنامه ریزی می کند که یکی از آن راه ها قاچاق کالا است.
وی با اشاره به اینکه عدم کنترل و نظارت بر کالای قاچاق و قیمت ارز موجب می شود تا بازار داخلی آسیب ببیند که این موضوع مهم نیز یکی از محور های حقوق شهروندی است که دولتمردان باید به آن توجه کنند.
وی یکی از دغدغه های اصلی مردم را در بخش تولید و اشتغال دانست و افزود: باید قاچاق کالا را در کشور ریشه کن کرد چون این پدیده باید از بین برود تا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: مردم در انتظار هستند ببینند در موضوع مهم شعار سال چه اقداماتی صورت گرفته است و گزارش آن به مردم داده شود.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک بودن حماسه 9 دی، یادآور شد: دشمنان نظام در هر برهه ای با یک بهانه در صدد ضربه زدن به ایران هستند که همه آن را شاهد هستیم.
وی گفت: ملت ولایت مدار ایران با بصیرت این فتنه را با سیل خروشان در 9 دی خنثی کردند و بار دیگر اعلام کردند به بدخواهان که چشم فتنه گران را با حضورشان کور می کنند و ریشه فتنه را می خشکانند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: 9 دی از مناسبت های مهمی است که باید پرشور و با اقتدار گرامی داشته شود و دستاوردهای داخلی و خارجی این حماسه بزرگ مردمی بازگو شود. 9 دی جلوه رحمت الهی به مردم است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دستورات دینی اسلام در زمینه آب سالم، هوای سالم و محیط زیست سالم پرداخت و تصریح کرد: برای حل مشکلات در این بخش ها باید به آموزه های دینی نیز توجه کرد و برنامه داشت.
وی با اشاره به تعطیل شدن مراکز آموزشی، تولیدی و خدمات به دلیل آلودگی هوا در البرز و سایر استان های همجوار، افزود: تعطیل کردن راه حل برطرف کردن این مشکل نیست، زیرا هر روز تعطیلی خسارت زیادی به تولید و خدمات در جامعه می زند لذا مسئولان باید برای حل و کاهش این مشکل برنامه داشته باشند.
امام جمعه کرج اضافه کرد: بی خاصیت کردن دستگاه قضا در جامعه یک جرم بزرگ است که باید افرادی که اینگونه حرف ها را از مراحل غیر قانونی و فقط با ایجاد یک فضای هیجانی مطرح می کنند، باید پاسخگو باشند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه فتنه های ذشمنان علیه ایران پایان ندارد، ادامه داد: همه ما باید هوشیار باشیم.
خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: ششم دی ولادت امام حسن عسگری (ع) است که ایشان در آن دوران زمینه را برای آماده کردن غیبت امام عصر ( عج) بوجود آوردند و به همین منظور اقدامات گسترده ای انجام دادند.
وی به 4 دی سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت عیسی (ع) خود معجزه بود و معجزات زیادی نیز داشت که این ولات را به مسیحیان ایران به ویژه مسیحیان ساکن در استان البرز تبریک می گوئیم.
وی رحلت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت و یادآور شد: این عالم ربانی دعوت حق را لبیک گفت و ایران عارفی حکیم که آشنایی و تسلط کامل به علم روز داشت و همچنین فعالی که در سلوک و تربیت افراد جامعه داشت را از دست داد. حسن اخلاق، حکمت ها و ضرب المثل های این روحانی مبارز انقلابی ، تیز بینی و بصیرت وی نیز زبانزد بود.
2819/1535 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.