به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه تعادل‌بخشی به کشت سیب‌زمینی با هدف مدیریت بهینه منابع آبی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به شرایط کم‌آبی در استان نیاز است سرعت‌دهی به تعادل‌بخشی کشت سیب‌زمینی در اردبیل مورد توجه واقع شود تا بتوانیم منابع آبی استان را به طور مطلوب و مناسب مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کشت پاییزه سیب‌زمینی در استان نیز افزود: این موضوع نیز می‌تواند تا حد قابل توجهی ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود که امیدواریم با استفاده و ترویج این شیوه بتوانیم در تنظیم منابع آبی دشت اردبیل نتایج مطلوبی را به دست آوریم.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: باید راهکارهای مناسبی در ارتباط با کشت جایگزین نیز مورد توجه واقع شود چرا که کشت محصول سیب‌زمینی در استان اردبیل بیش از حد نیاز است و با توجه به نیاز آبی بالا اگر محصولات نیاز به آب کم در استان ترویج یابد به طور حتم خروجی‌های بهتری را به دنبال خواهد داشت.

سروی بیان کرد: اقدامات انجام یافته برای ترویج فرهنگ کشت محصولات کم‌آبی در استان در حال حاضر با روند مناسبی نسبت به چند سال گذشته پیش رفته و در حال حاضر کشت دانه‌های روغنی و کلزا جایگاه مناسبی در بخش کشاورزی استان به دست آورده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در این زمینه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه نیز با ما مشارکت و همککاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این طریق کشت پاییزه در استان را توسعه داده و برای حل مشکلات بخش کشاورزی استان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم و در استفاده از منابع آبی صرفه‌جویی کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 787744
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.