به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز شنبه در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه دادگستری استان البرز گفت: 2 هزار و 20 پست مصوب در بخش اداری دادگستری استان وجود دارد این در حالی است که از این تعداد 1 هزار و 300 پست بلا تصدی است و جبران این کمبود بر دوش دیگر کارمندان است.
وی حجم پرونده‌های ورودی را متناسب با ساختار اداری و قضای استان ندانست و بیان داشت: ورود سالانه بیش از 400 هزار پرونده به محاکم استان، فشار سختی به همکاران در بخش قضایی و اداری وارد کرده تا جایی که در برخی شهرستان‌ها برای حل مشکل کمبود نیرو ناچار به استفاده از نیروهای ارگان‌های دیگر شده‌ایم.
فاضلیان گفت: این امر می‌تواند با توجه به حساسیت ماموریت دستگاه قضایی، تبعات سوء داشته باشد.
وی ادامه داد: در دادگستری استان همواره توصیه کرده‌ایم که با وجود فشار کاری زیاد و پرونده‌های خاص که بعضا در روحیه کارکنان تاثیر می‌گذارد در برخورد با ارباب رجوع، شأن و کرامت انسانی آنان توجه شود و پرسنل سنگ صبور مشکلات مردم باشند.
رئیس کل دادگستری البرز افزود: البته مسئولان قول مساعد داده‌اند که بخشی از این مشکل با جذب نیروهای جدید تا پایان سال شود برطرف شود .
فاضلیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هدفمند دشمنان برای زیر سئوال بردن سلامت دستگاه قضایی گفت: باید برای مقابله با این برنامه دشمن، خدمات دستگاه قضایی و مبارزه آن با کانون‌های قدرت و ثروت اطلاع‌رسانی شود.
وی افزود: در استان البرز برای تخریب چندین بنای غیرمجاز فشار زیادی به دستگاه قضایی استان وارد شد ولی قضات در اجرای قانون مصمم بودند و با وجود فشارها تخریب‌ها انجام شد.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.