عباس سلطانیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ، هدف از اجرای این دوره کارآموزی و کارورزی را قرار گرفتن هنرجو در محیط واقعی کار ، کسب تجربه مهارتی و تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان در فضای کاری عنوان کرد.
وی بیان کرد: این طرح در برخی از هنرستان های البرز نیز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت کارگاه ها و تجهیزات هنرستانی نیز در صورت گرفتن مجوز قابل اجراست.
وی یاد آور شد: طرح کارورزی دانش آموزان شاخه فنی حرفه ای و کاردانش در تابستان سال 96 در این استان اجرایی شده تا آنان با فرآیند مهارتی رشته هایشان در بازار کار آشنایی بیشتری پیدا کنند.
وی تصریح کرد: این طرح به استناد بخشنامه وزارتخانه ای برای دانش آموزان سال سوم بر اساس رشته و ساعات تعیین شده در محلی که توسط مدیر هنرستان ها و کاردانش مشخص می شود عملیاتی شده است.
وی اضافه کرد: در تابستان سال جاری، تعداد 6943 هنرجوی پسر و 4779 هنرجوی دختر دوره کارآموزی - کارورزی خود را در شرکت ها، سازمان های دولتی و غیر دولتی می گذرانند.
وی تاکید کرد: در سال های اخیر گرایش دانش آموزان به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در استان البرز نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.