علیرضا کاظمی روز چهارشنبه درحاشیه دیدار با خانواده شهیدان فهمیده در گفت و گو با ایرنا به نقش بی‌بدیل عنصر تربیت دینی درشکل‌گیری شخصیت شهدا اشاره کردو اظهارداشت: بدون تردید دامان پاک مادران شهیدان، مهم‌ترین عرصه پرورش روحیه تعهد و فداکاری، دین‌مداری، شهامت، غیرت و پرورش انسان‌های شریفی است که مظهر اقتدار کشور و مایه مباهات مردم شریف ایران تا ابد شدند.

وی یادآورشد: شهادت‌طلبی و حماسه سازی، الگوی تربیتی است که ملت ایران این مهم را دردفاع از اسلام و انقلاب به عینه از مادران شهدا دید.

کاظمی تصریح کرد: مادران شهدا با الگوبرداری از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) فرزندان برومندی را تربیت کردند.

وی بیان داشت: حضور مادران شهدا درجامعه  موجب دلگرمی، انگیزه‌ بخشی در مسیر استقامت و دعای خیرشان تضمین‌ کننده امنیت وسلامت نظام اسلامی خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: درگذشت  مرحومه حاجیه خانم فاطمه کریمی، مادر گرامی شهیدان سرفراز فهمیده موجب تالم و تاسف خاطرهمه دلسوزان انقلاب، خانواده محترم و معزز شهدا و ملت قدردان ایران اسلامی شد.

وی افزود: این بانوی پرهیزگاربا تربیت فرزندانی سلحشور و قربانی کردن آنان در مسلخ جبهه های حق علیه باطل ، نمونه بارزی از  یک مادر الگو و پرافتخار درجمهوری اسلامی ایران بود که امام (ره)  در وصف فرزند ایشان فرمودند:" رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت وآن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید."

مرحومه حاجیه خانم کریمی مادربزرگوار شهیدان محمدحسین و داوود فهمیده یک ماه پیش به علت سکته مغزی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص ) تهران بستری شد و شامگاه دوشنبه هفته جاری به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمد حسین فهمیده در آبان ماه سال ۱۳۵۹ در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به بدن خود زیر تانک دشمن بعثی رفت و شربت شهادت نوشید. امام خمینی (ره ) وی را رهبر نامید.

همچنین شهید داوود فهمیده در سن ۲۱ سالگی در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

خانواده شهیدان فهمیده در کرج سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.