البته برخی شبکه‌های اجتماعی البرز که در اکثر مواقع نسبت به رویدادهای مختلف سوگیری منفی دارند مطالب تولیدی و انتقادی در قالب پیام‌های مردمی منتشر کردند.
یکی از کانال‌ها در مطلبی با عنوان "مردم می پرسند" نوشت: این حجم ماسک و ژل ضد عفونی‌کننده کشف شده چه می شود؟ حتی یک ماسک برای خرید پیدا نمی شود. بیماران و افراد خاص به شدت مشکل تهیه ماسک داشته و اعلام می‌کنند یک ماسک را بارها شسته و مجدد استفاده می کنند.
کانال دیگری در مطلبی با عنوان "به فکر ما هم باشید" پیام‌هایی منتسب به تعدادی از کارکنان شهرداری کرج در خصوص کاهش نیافتن ساعت کاری منتشر کرد.
در این پیام‌ها آمده است: تو رو خدا صدای ما رو به شهردار برسونید، چند روزه توی واحد ما همه سرفه میکنن، تا جواب آزمایش معلوم بشه، ممکنه چند نفر مبتلا بشن! وقتی یکی از اعضای شورا کرونا گرفته و یکی ۲ تا از مدیران ارشد شهرداری مشکوک به کرونا شدن، یعنی واقعا هیچ تدبیری برای شیفتی کردن سایر کارکنان شهرداری نباید اتخاذ بشه؟
"وقتی اعلام میکنن مناطق بیان سرکار، نتیجش میشه آلوده‌شدن ۲ نفر در شهرداری یکی از مناطق، حالا بیاید جواب بدید. بعضی کارمندان تا ارباب رجوع سرفه و عطسه میکنه، روحیه خودشون رو می‌بازند."
در ادامه این پیام‌ها آمده است: خداوکیلی خود شهردار می‌تونه با این همه استرس فول تایم بیاد سرِ کار؟ یکم به فکر زیردستان هم باشید. به شهرداری بگید ما آدمیم و هنوز کرونا نگرفتیم، اگر میخواید بگیریم همین روند رو ادامه بدن. شهردار یکی از مناطق به سرکار آمد و ویروس گرفت، ما هم میایم سرکار و میگیریم. مرسی از دلسوزی مدیران البرزی. شهرداری به فکر ضدعفونی کردن آسفالت خیابون هست، به فکر سلامتی کارکنانش نیست؟
در عین حال مطالب تولیدی اندکی نیز در شبکه‌های اجتماعی فعال و پرمخاطب در فضای مجازی استان البرز به چشم می‌خورد. 
یکی از کانال‌ها در مطالبی با عنوان "مربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد مشکوک به کرونا" نوشت: ملی‌پوش سابق تکواندو ایران و مربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد به دلیل کسالتی که داشت مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شد و در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های کرج بستری و قرنطینه است اما هنوز نتیجه قطعی آزمایش او اعلام نشده است.
این کانال در مطلب دیگری با عنوان "کرونا را با نان به خانه نبرید!" به نقل از رئیس اتحادیه نانوایان البرز نوشت: در اکثر نانوایی‌ها به جز فردی که نان را از تنور درآورده و در اختیار مردم قرار می‌دهد، فردی برای گرفتن پول مستقر شده تا مثل قبل نباشد که یک نفر هم پول بگیرد و هم نان به مردم بدهد.
کانال دیگری نوشت: باتوجه به اعلام قبلی و اخذ تعهد مبنی بر عدم ارائه قلیان و گزارش مردمی با دستور مقام قضایی ۲۴ واحد صنفی چایخانه، سفره خانه سنتی و کافه در فردیس پلمپ گردید.
این کانال همچنین با انتشار ویدئو و هشتکی با عنوان مدافعان سلامت نوشت: عملیات ضدعفونی کردن خیابان های کلانشهر کرج برای مقابله با کرونا ویروس.
این کانال در مطلب دیگری با عنوان "پیشنهاد ویژه برای روزهایی که در خانه هستید" نوشت: کتاب سه جلدی «شبه خاطرات» نوشته دکتر علی بهزادی را از دست ندهید. خاطرات روان و شفاف یکی از مهمترین روزنامه‌نگاران ایران از دهه ۳۰ تا ۷۰ خورشیدی، پر است از زندگی، آدم‌ها، انتخاب‌ها، سرگذشت‌ها و...
همچنین یکی از کانالها با انتشار ویدئویی با عنوان کرونا را شکست می‌دهیم نوشت: ضد عفونی کردن خودجوش کسبه پاساژ ازادی کرج.
ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق گزارش  روز سه شنبه ۱۳ اسنفند ماه وزارت بهداشت و درمان مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا  در ایران  به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.
در استان البرز حدود ۵۰ نفر و شمار جانباختگان ۶ نفر اعلام شده است.
حدود ۱۰ نفر از مبتلایان کرونا  در البرز از بیمارستان ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.