سورنا ستاری روز یکشنبه در آیین گشایش مرکز نوآوری باز وستا مستقر در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)  استان البرز افزود:  ما همیشه باید اکوسیستم لازم برای توسعه و بسط فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم که این امر از دولت به تنهایی ساخته نیست بلکه نیازمند ورود جدی بخش خصوصی است. 
وی بیان داشت :  یکی از اموری که به جد آن را دنبال می کنیم ایجاد مراکز نوآوری است، این مراکز به طور کامل توسط بخش خصوصی ایجاد شده و همکاری ساختار یافته ای بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته است. 
ستاری ادامه داد : ما از اقدامات نوآورانه حمایت می کنیم و در تمام زمینه های مالی و معنوی کمک خواهیم کرد. برای تشکیل یک اکوسیستم موفق بخش خصوصی باید بیشتر کمک کند، همچنین اصل پژوهش باید مدنظر قرار گیرد تا به تولید محصول با کیفیت برسیم.

معاون رییس جمهوری  با بیان اینکه نقش پول در اقتصادنفتی به معنای همه چیز است، افزود: اگر با پول می توان به همه چیز رسید اکنون عربستان سعودی صاحب همه چیز بود چرا که  فناوری خریدنی نیست بلکه یادگرفتنی است.
ستاری اظهار داشت: امروز نگاه مدیران در حال تغییر بوده که امری خوشایند است ،اما با شرایط  ایده ال ها  فاصله داریم و باید با همدلی و همکاری راه را هموار کنیم.

موسس مرکز نوآوری باز و انتقال فناوری وستا  مستقر در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) استان البرز گفت: نوآوری باز در واقع شکلی از نوآوری است که در کشورهای پیشرفته دنیا باب شده است.

ندا نیک وش افزود: پیش از این هر مرکز صنعتی در دنیا  دارای بخش تحقیق و توسعه بود  که بخشی از افراد خلاق را جذب می کرد اما  پس از سال ها این روند  دچار رکود می شد .

بخش  نوآوری باز به شکلی فعالیت می کند که تمام کارخانه ها می توانند با آن ارتباط بگیرند و در تمام زمینه ها دارای کارشناس است  یعنی  این شکل از فعالیت بدون هیچ محدودیتی ایجاد می شود و یک شرکت خیلی کوچک هم می تواند از این مرکز کمک بگیرد.

مرکز نوآوری باز وستا با هدف گره گشایی  فنی و غیر فنی از مشکلات صنایع مختلف راه اندازی شده است. 

مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره ) وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در منطقه مشکین دشت از توابع شهرستان فردیس استان البرز فعالی دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.