معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز روز شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک دهه مبارک فجر، گفت:   برای اجرای برنامه های فرهنگی ،کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی با رویکرد گام دوم انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان آغاز به کار کرده است.

امیرحسین دانش کهن یکی از رویکردهای اصلی این برنامه ها را مخاطبان نوجوانان و جوانان دانست و افزود: امروزه نوجوانان و جوانان  سهم بزرگی در تحولات و پیشرفت‌ کشور دارند و از آنجا که  این قشر آینده‌سازان کشور هستند لذا تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تشریح ایثارگری ایثارگران در این ایام برای این نسل الزامی است.
وی در ادامه به برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها به‌عنوان مهم‌ترین برنامه کمیته ایثارگران دهه فجر اشاره کرد و گفت: آئین متمرکز گلباران مزار شهدا  ساعت ۱۴  روز پنجشنبه  17 بهمن ماه در گلزار شهدای امامزاده  محمد (ع) کرج با حضور مسوولان لشکری و استانی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و آموزش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: تعویض پرچم گلزارهای شهدا، اجرای طرح سپاس، برگزاری یادواره‌ها و مراسم‌های یادبود شهدا، اعزام خانواده‌های معظم شاهد به اردوهای زیارتی، تبلیغات محیطی و گرافیکی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی علمی و مذهبی مختلف و برپایی نمایشگاه‌های مختلف از دیگر برنامه ها در ایام الله دهه فجر است.

وی، نواختن زنگ انقلاب در مدارس شاهد، تبلیغات رسانه‌ای، برگزاری جشن‌های متنوع پیروزی انقلاب در استان و حسینیه‌های شاهد، استقبال نمادین از حضرت امام (ره) در فرودگاه، اعزام روایتگر جهت تبلیغ انقلاب، قصه‌گویی و خاطره گویی دوران انقلاب، حضور پرشکوه در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن به یاد شهدای انقلاب و بازدید از مراکز مختلف موزه شهدا را از دیگر این برنامه ها برشمرد.

دانش کهن اضافه کرد: از دیگر برنامه های این ایام مراسم شب‌شعر، طرح پایش سلامت والدین شهدا، همایش پیاده‌روی و کوه‌پیمایی، مرمت قبور شهدا، اجرای طرح نامه‌ای به یک شهید، ثبت و ضبط خاطرات شهدا از زبان والدین این عزیزان و تجلیل از خانواده‌های شهدای انقلاب است.

وی تأکید کرد: حضور مردم شهیدپرور استان البرز در برنامه‌های ایام‌الله دهه‌ی فجر علاوه بر اینکه وحدت‌آفرین است به دشمنان ثابت می‌کند ملت غیور ایران پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و لحظه‌ای دست از این آرمان بر نخواهند داشت.
استان البرز میزبان مزار پنج هزار و ۲۵۰ شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و شهدای حرم  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.