دکتر افسون تیزویر روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت اجرای طرح بسیج ملی تغذیه برگزار شد، افزود: بر همین اساس برنامه های مختلف برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه مخاطرات اضافه وزن در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار گرفته است.

طرح بسیج ملی تغذیه از ۱۴ لغایت ۳۰ دی ماه با  شعار جایگزین های غذایی سالم  در کشور اجرایی شده است.

در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با همکاری رسانه های جمعی به تبیین شیوه های مناسب تغذیه برای مردم می پردازد.

 جایگزین کردن گوشت سفید به جای گوشت قرمز ، افزایش مصرف حبوبات و کاهش مصرف شکر و نمک در رژیم غذایی مردم  از محورهای اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ مناسب تغذیه در کشور و استان البرز است.

دکتر تیزویر تاکید کرد که کم کردن  مصرف مواد غذایی آسیب رسان  در صدر برنامه های اطلاع رسانی قرار گرفته است.

برهمین اساس تولیدکنندگان مواد غذایی در استان البرز تحت نظارت های ویژه بهداشتی قرار گرفته و دستور لازم در زمینه تولید محصولات مفید به آنها داده شده است.

دانشگاه علوم پزشکی البرز در کنار اطلاع رسانی ، اقدام به برگزاری کارگاه های آموزش همگانی در زمینه ترویج عادات غذایی مناسب و پیشگیری از بیماری ها به ویژه دیابت ، فشار خون و امراض خاص کرده است .

اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از  ابتلا به بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان سینه،‌ کولون، دیابت و فشارخون در صدر برنامه های آموزش همگانی است ضمن آنکه تشویق مردم به مصرف موادغذایی مفید مانند میوه ، سبزی  و گوشت سفید در فهرست برنامه های آموزشی قرار دارد.

۲۰ درصد مردم البرز دارای فشار خون بالا و ۳۲.۸ درصد دیابت دارند.

استان البرز حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.