به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سیدغلامحسن خلیلی موسوی در نشستی با مسئولان آموزشی استان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در مدارس اظهار داشت: خطر تغییر مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی جدی است و کشفیات در استان نشانگر روی آوری سودجویان به سمت توزیع مخدرهای صنعتی و نیمه‌صنعتی در جامعه است و خانواده ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود و نحوه ارتباطات آنها با دوستان در بیرون از خانه باشند.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اجرای مطلوب طرح کانون یاریگران زندگی در ۵۰۰ آموزشگاه استان اشاره کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر وظیفه دستگاه خاصی نیست بلکه وظیفه همگانی برای مصون‌سازی جامعه از آفت اعتیاد و کمک به رشد و توسعه و بالندگی ایران اسلامی است و آموزش و پرورش استان آماده همکاری همه‌جانبه با شرکای اجتماعی خود می‌باشد.

طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان اردبیل اجرا شده است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اردبیل گفت: مهرماه امسال ۲۵۰ هزار دانش‌آموز پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان با حضور در حدود ۱۰ هزار کلاس درس آماده‌سازی شده در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی استان اردبیل سال تحصیلی جدید را شروع کرده‌اند که تاکنون طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان اردبیل اجرا شده است.

خلیلی موسوی تصریح کرد: طرح یاریگران زندگی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و با هدف ارتقای مهارت‌های بازدارندگی و صیانت در کانون‌های دانش‌آموزی و افزایش قدرت “نه گفتن” در بین دانش‌آموزان با اولویت پیشگیری از اعتیاد در حال اجرا است.

وی بیان کرد: این طرح با ارتقای مهارت‌های خودکنترلی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان به همراه جلب مشارکت و مداخله موثر اولیا و مربیان و تشکل‌های دانش‌آموزی، بیش از گذشته زمینه ارتقای عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر در مدارس را فراهم خواهد کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1325302
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.