رفیع یگانه روز یکشنبه در آیین آغاز فعالیت یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان البرز و معرفی فرمانده این یگان که در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در شهرستان کرج برگزار شد، افزود: در سال گذشته پنج هزار و ۳۹۹ مورد و در هفت ماهه سال جاری نیز سه هزار و ۵۸۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: برای ۲ هزار و ۶۷۳ مورد از این تغییرات کاربری شناسایی شده در سال گذشته به میزان ۶۶۴ هکتار و در سال جاری برای ۲ هزار و ۲۱۲ مورد در قالب ۴۷۴ هکتار تبصره ۲ ماده ۱۰ اجرا شد.

وی گفت: همچنین برای ۹۲ مورد از پرونده های شناسایی شده به میزان ۱۳ هکتار حکم قطعی قضایی در سال گذشته و در سال جاری نیز ۵۴ مورد به میزان ۶.۸ هکتار حکم قطعی قضایی انجام شده است.

یگانه ادامه داد: برای ۲ هزار و ۱۹۹ مورد از تغییرات کاربری شناسایی شده در سال گذشته در مراجع قضایی پرونده تشکیل شد که برای یک هزار و ۱۳۹ مورد اخذ رای شد و ۴۸۳ مورد رای له و ۶۵۶ مورد رای علیه بوده است.

وی افزود: در هفت ماهه سال جاری نیز یک هزار و ۸۴۶ مورد پرونده تشکیل شده که یک هزار و ۲۵۴ مورد رای صادر شده که ۴۴۲ مورد رای له و ۸۱۲ مورد رای علیه می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان البرز ۳۳ صدم درصد اراضی زراعی کشور را دارد، گفت:‌علیرغم این محدودیت اراضی ۱.۱ درصد محصولات زراعی کشور به میزان ۹۱۰ هزار تن در این استان تولید می شود.

یگانه افزود: همچنین ۹۱ صدم درصد اراضی باغی کشور در این استان وجود دارد که ۲.۵ درصد از این محصولات به میزان ۴۸۳ هزار تن در البرز تولید می شود.

وی این پتانسیل و ظرفیت اراضی کشاورزی در البرز را با چالش هایی همچون افزایش تصاعدی روند تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مستعد کشاورزی روبرو دانست و اظهار داشت:‌افزایش تعداد پرونده های تغییر کاربری و دعاوی مطروحه در محاکم قضایی از جمله این چالش ها است.

در این آیین سرهنگ سید مجتبی موسوی به عنوان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان البرز به مدت یکسال معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.