سه‌شنبه‌های مهدوی حرکتی اجتماعی و خودجوش برای یادآوری عزیزی است که در دل مشغولی‌های زندگی غریب ‌ترین شده است.

اجرای این طرح به ویژه در مدارس موجب چشاندن طعم زندگی مهدوی به جامعه از جمله در بین آینده سازان ایران اسلامی می شود.

این طرح استمرارهمدلی، همبستگی و فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و گروهی را در جامعه رقم می زند.

زمانی که شخصی میهمان و مسافر عزیزی دارد که منتظر رسیدن آن است از چند روز قبل شروع به انجام تدارکات و ضیافت آن میهمانی می‌کند زیرا  مشتاق دیدار او است.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز  روز سه شنبه در این زمینه گفت : طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در مدارس این استان با دعای فرج  و توزیع شربت و شیرنی در بین دانش آموزان شروع شده است.

فرشته فهمیده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مهدویت شناسی، خاطرنشان کرد: در این روز کارشناسان علوم تربیتی و حوزوی از فرهنگ مهدوی برای دانش آموزان مطالبی را عنوان می کنند تا آنان با وظایف فردی و اجتماعی خود در زمینه انتظار مهدوی شناخت پیدا کنند.

وی بیان داشت: در بسیاری از مدارس البرز به نیت سلامتی امام زمان (عج) میان دانش آموزان و حتی مردم از جمله در مترو کرج در بین مسافران نذری توزیع می شود.

فهمیده  با بیان اینکه سه شنبه ها به دلنشین ترین روز هفته در مدارس البرز تبدیل شده است ، اضافه کرد: در برگزاری این روز  خانواده های معظم شهدا، خیرین نیک اندیش و اولیای مدارس و دانش آموزان مشارکت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: اعضای برگزاری طرح سه شنبه‌های مهدوی در مدارس شاخصه‌هایی برای این کار مشخص کرده اند که شاید برای آن‌ها سخت باشد؛ اما برای جامعه هدف لذت بخش است زیرا  آنها تلاش می‌کنند با طرحهای نوآورانه‌ با شکل و شمایل امروزی حس محبتی که دارند را به مخاطب منتقل کنند.

فهمیده یادآورشد: برخی از کارشناسان حوزه فرهنگی معتقدند هدف از طرح سه شنبه‌های مهدوی محبت و خدمت  به مردم است و این خدمت نذر سلامتی امام زمان (عج) می‌شود و به واسطه آن محبت در دل‌های مردم بیشتر می‌شود.

 وی از اجرای این طرح به عنوان یک جهاد یاد کرد و ادامه داد: این حرکت دانش آموزان درترویج فرهنگ مهدوی و معنویت درکانون خانواده و اجتماع تاثیرگذار است.

فهمیده با بیان اینکه جهاد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی هر چقدر هم بیشتر و فراگیر شود مناسب است، افزود: دراین زمینه پاسخگویی به شبهات مهدوی، احکام نیز بوجود آمده است.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: حضور یافتن و نشستن در مجالسی که امام عصر (عج) در آن یاد می‌شود ارزش بالایی دارد که طبق فرموده امام رضا (ع) هر کس در این محافل بنشیند که امر ما در آن زنده می‌شود دلش نخواهد مرد.

وی تاکید کرد: دانش آموزان البرزی هر روز در مراسم صبحگاهی دعای فرج را زمزمه می کنند .

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.