مریم قهرمانی روز سه شنبه در نشست کارگروه مناسب سازی معابر شهری فردیس که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: حدود6 هزار معلول در این شهرستان شناسایی شده که برای تردد در معابر شهری و بهره مندی از خدمات عمومی و فعالیت در بخش های مختلف نیازمند مناسب سازی محیط و مبلمان شهری هستند.

وی اضافه کرد: همه دستگاههای اجرایی، ادارات، بانکها و ارگانها نسبت به مناسب‌سازی راه های دسترسی و تردد آسان برای معلولان، جانبازان و نابینایان در این شهرستان اقدام کنند.

قهرمانی با اشاره به اینکه مناسب‌سازی فضای عمومی برای معلولان، یکی از مهم ترین موضوعات احقاق حقوق شهروندی محسوب می شود، اظهار داشت: شاهدیم بعضی از معابر عمومی برای تردد معلولان مناسب نیست و آن‌ها با زندگی در این شهر از نظر خدمات شهری و استفاده از امکانات شهر دچار مشکل هستند.

وی از شهرداران فردیس و مشکین دشت خواست در انتخاب پیمانکاران دقت کنند و آموزش های لازم را قبل از اجرای مناسب سازی معابر شهری و فضاهای عمومی ارائه نمایند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس گفت: ایجاد رمپ و مناسب سازی ورودی پارکها، خیابانها، پاساژها و سایر مکان ها نیز باید لحاظ شود.

قهرمانی افزود: کم توجهی به ایجاد رمپ های استاندارد و وجود دست انداز در مسیرهای مختلف از جمله مشکلات در تردد معلولان است.

وی بیان داشت: توجه به رشد شهرنشینی و سونامی کهنسالی در آینده موضوع مناسب سازی معلولان بیش از گذشته ضروری کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.