حسین شریف کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این ۲۱ نفر هشت نفر نیز با تلاش امدادگران به واسطه بی‌توجهی به علائم هشدار دهنده و شنا در مکان‌های ممنوعه که در حال غرق شدن بودندف نجات یافتند.
 وی با بیان اینکه علائم هشدار دهنده در طول مسیر به میزان کافی وجود دارد گفت: عمده مشکل اصلی در تلفات ناشی از غرق شدگی به مسافران عبوری برمی گردد که بدون اطلاع کافی وارد رودخانه می‌شوند.
شریف کاظمی اظهار داشت: ناآشنایی مسافران و گردشگران به نقاط حادثه‌خیز با اینکه در سطح وسیع و چشمگیری از سوی متولیان امور حفاظت از رودخانه کرج و سد امیرکبیر از طرق مختلف از جمله رسانه ها، اطلاعیه های عمومی اطلاع رسانی شده بود اما مورد توجه بسیاری از مسافران قرار نگرفت.
وی اضافه کرد: مشکل اصلی در تلفات ناشی از غرق شدگی متوجه مسافران عبوری بوده که بدون توجه به خروشان و خطرناک بودن رودخانه در مکان نامناسب اتراق کرده و به عمق ، سرعت و دبی و حجم بالای آب توجه نداشتند.
شریف کاظمی ادامه داد : انتظار میرود با تدابیر اندیشیده شده توسط  امور منطقه ای استان البرز برای ایمن سازی حاشیه رودخانه و حریم رودخانه و بکارگیری تمام توان و امکانات موجود از این پس شاهد همکاری شهروندان و مسافران برای مقابله با خطرات باشیم.

وی از خدمات غواصان محلی و امدادگران و دستگاه های خدمات رسان در امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان در شهرستان کرج قدردانی کرد.

معاون عمرانی فرماندار کرج خاطرنشان کرد: اجرای طرح های لایروبی  در رودخانه کرج، نهر دلمبر، دره آتشگاه، سیاه جوی و سایر انهار فصلی و دائمی در محدوده شهرستان توسط امور آب منطقه ای البرز، شهرداری، بخشداری ها، دهیاری ها در دستور کار بوده و راهبردهای فنی ارائه شده است.
رودخانه کرج که در امتداد جاده کرج و چالوس واقع شده است، ۷۵ کیلومتر طول و پنج تا هشت متر عرض دارد و سرچشمه اصلی آن کوه کلون بستک می باشد و در نهایت انتهای رودخانه کرج به دریاچه نمک در قم می ریزد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.