سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

رشد ۱۱۰ درصد گاز رسانی روستایی در دولت تدبیر و امید 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌ جمهوری با اشاره به خدمات انجام شده در روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به طور مشخص گاز رسانی روستایی در دولت تدبیر و امید، ۱۱۰ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

محمد امید در همایش روز ملی روستا در سالن غدیر استانداری گیلان، با بیان اینکه گاز رسانی یک  خدمت جدید است که به ویژه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به آن شد، افزود: افزون بر ۸۵ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار شده اند.

حذف رانت و امضاهای طلایی اولویت سیاستگذاری دارویی کشور است

وزیر بهداشت،‌ درمان وآموزش پزشکی گفت: حذف رانت و امضاهای طلایی غیرمجاز در سیاستگذاری و واردات دارو اولویت کاری در این وزارتخانه است که با جدیت دنبال می‌شود.

«سعید نمکی» افزود: جلوگیری از تخلف در واردات دارو مقوله‌ای جدی است و نظارت در این بخش با قوت انجام می‌شود.

وزیر صنعت:‌ در موضوع خودرو با مردم روراست بودیم

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در آیین بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در تهران با اعلام اینکه در موضوع خودرو به قول‌هایی که به مردم داده بودیم جامه عمل پوشاندیم، گفت:‌ در این موضوع از روز اول با آنان صادق و روراست بودیم.

کم‌آبی و ناپایداری خاک عمده‌ترین چالش بخش کشاورزی کشور است

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی روز سه‌شنبه در گردهمایی کشت محصولات پاییزه استان گلستان گفت که کم‌آبی و ناپایداری خاک از عمده‌ترین چالش‌های بخش کشاورزی کشور است که بی‌توجهی به آن آسیب فراوانی به پایداری تولید وارد می‌کند.

سفیر کره‌جنوبی: ایران شریک تجاری مهم ماست

سفیر کره جنوبی در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران شریک تجاری و اقتصادی مهم و بزرگ برای دولت و فعالان بخش خصوصی ماست.

"یو جانگ هیان" در دیدار با رییس و اعضای اتاق بازرگانی تبریز، افزود: روابط تجاری و اقتصادی ایران و کره جنوبی همواره در طول تاریخ از اعتبار و خصویصت های ویژه ای برخوردار بوده است و مردم هر دو کشور این ارتباطات را پاس می دارند.

وی همچنین در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در صورت برنامه‌ریزی مناسب، ایران می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران کره‌ای باشد.

پلیس اطفال راه اندازی می‌شود

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، گفت: برای دفاع از حقوق کودک باید پلیس اطفال درتمام استان‌ها اندازی شود.

محمود عباسی در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در استانداری قم افزود: معاونت حقوقی قوه قضاییه باید لایحه تشکیل پلیس اطفال را برای احقاق حقوق کودکان نهایی کند تا برخورد با کودکان از رهگذر عادلانه خود انجام بگیرد.

۶۰ درصد امکانات اربعین بنیاد مستضعفان در ایلام متمرکز است

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ۶۰ درصد امکانات این بنیاد در حوزه اربعین با توجه به استقبال بیشتر زائران از مرز مهران به استان ایلام اختصاص یافته است.

 پرویز فتاح در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: در ایام اربعین سراسر ایران در استان ایلام و مرز مهران تجلی می‌یابد و از همه جای کشور زائران برای سفر به عتبات عالیات به این مرز سفر می‌کنند.

تیم طرح ترور سرلشکر سلیمانی به اتهام محاربه محاکمه می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اعلام کرد: اعضای تیم پروژه ترور سرلشکر سلیمانی به اتهام مشارکت در اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، محاربه و کمک به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه و متخاصم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

دادخدا سالاری گفت: باتوجه به اشراف کامل اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه و با احکام و دستورات قضائی تمامی عناصر اصلی و محوری تیم ترور، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی ظرف کمتر از ۱۰ساعت در چندین نقطه مختلف مورد ضربه قرار گرفتند و دستگیر شدند.

تردد ۱۲۳ هزار نفر از مرز مهران

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: در شبانه روز گذشته نزدیک به ۱۲۳ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند.

افتتاح بزرگترین خط تولید کانتینر دریایی کشور در البرز

بزرگترین خط تولید کانتینر دریایی کشوربا حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گشایش یافت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از این پس در این مجموعه روزانه ۱۰۰ کانتینر تولید و در اختیار شبکه حمل و نقل بار کشور قرار می‌گیرد، افزود: در ابتدای تحریم‌ها سایر کشورها با هدف ضربه زدن به ناوگان حمل و نقل دریایی ایران تمام ۸۵ هزار کانتینر خود را از ایران خارج کردند.

آموزش آنلاین برای بازماندگان از تحصیل

مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی، دانش‌آموزان محروم از تحصیل، آموزش‌های لازم را به صورت آنلاین فرا می‌گیرند.

هنر تعزیرات حکومتی حمایت از مردم و تولید است

محمد بارانی معاون پیشگیری از تخلفات رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: هنر ما ایجاد مانع بر سر راه تولید نیست بلکه با کارهای خود هم حامی مردم و هم تولیدکنندگان هستیم.

روند رشد جمعیت سالمند در کشور به ۳.۴ درصد رسید

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: میانگین رشد سالانه جمعیت سالمندان به ۳.۴ درصد رسید در حالی‌ که نرخ رشد جمعیت در کشورمان ۱.۳ درصد است.

محمد نفریه افزود: در زمان حاضر نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت کشورمان سالمند هستند و تا سال ۱۴۳۰ از هر چهار ایرانی، یک نفر در رده سنی سالمندان قرار خواهد داشت که معادل ۲۵ درصد جمعیت کل کشور است.

بیمه دام عشایر اجباری شد

برای تامین امنیت شغلی و سرمایه عشایر کشور طرح بیمه اجباری یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام آنها اجرا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر کشور گفت: اجرای طرح بیمه اجباری دام عشایر برگرفته از حکم قانونی بند ث ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور ابلاغی توسط وزیر جهاد کشاورزی است.

گزارش های استان ها

"تند شدن نبض خشکسالی در تالاب بین‌المللی میانکاله"عنوان گزارشی از مرکز ساری است که به پسروی آب دریای خزر به عنوان یکی از منابع اصلی تامین آب تالاب بین‌المللی میانکاله که نبض خشکسالی را در تالاب تندتر کرده پرداخته است.

گزارش "گردشگری موسیقی؛ دریچه ای به توسعه اقتصادی کرمانشاه" از مرکز کرمانشاه به موضوع گردشگری موسیقی اشاره کرده است.

"حال ناخوش حمام‌های تاریخی تبریز" گزارشی از مرکز تبریز به حمام‌های تاریخی این استان که از جمله نمادهای میراثی کهن آن محسوب می‌شود و این روزها حال و روز خوبی ندارند را مورد بررسی قرار داده است.

گزارشی با عنوان "افزایش دانش حقوقی و کاهش جرم" نیز از مرکز بیرجند منتشر شده که به آموزش مهارت‌های زندگی و افزایش دانش حقوقی در پیشگیری از جرایم و کاهش پرداخته است.

۱۳۵۲/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.