به گزارش ایرنا، نخستین کارگاه آموزشی محیط زیست ویژه مربیان کودکان پیش دبستانی مدارس  با محور  کتاب «راهنمای آموزش محیط زیست ویژه مربیان کودکان پیش دبستانی»  در اداره کل حفاظت محیط زیست البرز برگزار شد.

یکی از اقدامات مناسب حفاظت محیط زیست استان البرز افزون  بر نظارت و حمایت کامل از بخش حیات وحش، محیط زیست انسانی و طبیعی استان به خصوص در مناطق حفاظت شده البرز جنوبی و شکار ممنوع طالقان  کار در بخش آموزش و مشارکت های مردمی می باشد.

این اداره کل آموزش های  زیست محیطی  را در مدارس، ادارات و سمن های دوست دار محیط زیست و به خصوص باغ موزه حیات وحش استان مستقر در پارک چمران کرج برگزار می کند به طوریکه سالانه هزاران دانش آموز ضمن بازدید از موزه حیات وحش و تنوع زیستی استان از آموزش های ارایه شده توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بهره می برند.

با توجه به نقش آموزش در حفظ محیط زیست و تاثیرگذاری این آموزش ها از سنین کودکی، اکنون نیز ۷۰۰ نفر از مربیان کودکان پیش دبستانی استان آموزش های لازم را فرا می گیرند.

به گفته فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز این طرح آموزشی طی تفاهم نامه ای که با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز منعقد شده اجرا می شود.

بر اساس این تفاهم نامه کتاب کار و راهنمای آموزش محیط زیست از ابتدای سال تحصیلی آینده توسط مربیان پیش دبستانی برای کودکان آموزش داده خواهد شد.

حکیمی معتقد است که آموزش محیط زیست جزو اولویت های این اداره کل بوده و خوشبختانه تا کنون برنامه های خوبی مانند طرح اردوهای یک روزه دانش اموزی در موزه و همچنین طرح ارتقای فرهنگ محیط زیست در مدارس با همکاری آموزش و پرورش انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان  خود به تهیه بسته پشتیبان این کتاب توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز اشاره کرد و گفت این بسته شامل فایل صوتی، شعر و همچنین انیمیشن و پوستر و فلش کارت است.

آرش یوسفی، رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان نیز در نشست آغازین این طرح به تاریخچه اقدامات سازمان محیط زیست جهت ورود مباحث محیط زیست به کلاسهای درس اشاره کرد.

وی گفت: سال ها تلاش مدیران و مجموعه آموزش محیط زیست ابتدا در کتاب انسان و محیط زیست در مقطع ۱۱ به ثمر نشست و امروز شاهد ورود کتاب راهنمای کار برای مربیان پیش دبستانی هستیم که فصلی نو در توسعه فرهنگ محیط زیست در بین فرزندان این کشور است.

در ادامه این جلسه اساتید و مولفین کتاب موصوف به آموزش محتواهای آموزشی به سرگروه های پیش دبستانی آموزش و پرورش و کارشناسان آموزش اداره کل پرداختند.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.