به گزارش ایرنا، جهانگیر شاهمرادی روز سه شنبه در جلسه بررسی روند اجرایی ایجاد نیروگاه های برق خورشیدی در سایت تخصصی شهرستان اشتهارد البرز افزود:  استفاده از انرژی پاک می تواند نقش موثری  در توسعه زیر ساخت های  استان  البرز برای به حرکت در آوردن چرخه تولید در شهرک های صنعتی داشته باشد.
وی ادامه داد : ۲ سال پیش شورای برنامه ریزی توسعه استان مصوب کرد زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای کار گذاری پنل های خورشیدی  در دستور کار قرار گیرد که اختصاص این وسعت به انرژی پاک در کشور بی سابقه است. 
شاهمرادی  گفت: ۱۵ شرکت برای عقد قرارداد و تامین زمین به وسعت  ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز معرفی شدند  که با راه اندازی پنل های خورشیدی هر شرکت در مجموع  ۲۷۵مگاوات  برق تولید خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استان البرز افزود: برای تسهیل مشکلات جلسه ای با حضور تمام شرکت ها ودستگاه های مربوطه استانی وکشوری از جمله سازمان انرژهای تجدید پذیر برگزارشد  که ۶ شرکت  زمین در اختیارشان قرار گرفت و مقررشد هرچه زودتر برنامه عملیاتی خود را اعلام کنند و شرکت های  دیگرطی پنج روز آینده زمین در اختیارشان قرار خواهد گرفت.  
وی تاکید کرد: تمام شرکت هایی که زمین در اختیارشان قرار گرفته  مکلف هستند در اولین فرصت برنامه عملیاتی خود را اعلام کنند و هرچه سریع تر  نسبت به اجرای برنامه خود در زمین های واگذار شده اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت با محدودیت زمانی در نظر گرفته شده  قرار داد آنها ملغا وبه شرکت های متقاضی دیگر واگذار می شود.

معاون استاندار البرز گفت:  یکی از حوزه های صنعتی استان، شهرستان اشتهارد است که در حال حاضر دو شهرک صنعتی کوثر و امید البرزدر حال بهربرداری است که برای  بهر برداری از آن نیازمند فراهم کردن زیر ساخت هایی از جمله تامین برق هستیم.
وی با بیان این که توسعه  اقتصادی و صنعتی در استان نیازمند فراهم کردن زیر ساختهای قوی تر است، افزود: اکنون استان باکمبودهای نظیر تامین برق مواجه است که اگر بخواهیم امروز شهرک های صنعتی را به بهربرداری برسانیم باید بتوانیم اقدام مناسبی برای تامین برق آن انجام دهیم.
۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.