فعالیت ورزشی در عرصه آموزشی کشور در بعد تربیتی است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساعت تربیت بدنی و سلامت برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر طرح حیاط پویا در تمامی مدارس کشور در حال اجرا است و برنامه  وزارت آموزش و پرورش توسعه این طرح حیات پویا به مدارس است.
رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهار داشت: در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ، چهار میلیون و  ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ بخش پسران و دختران مشارکت کردند.
حسین بابویی خاطرنشان کرد: مرحله نهایی مسابقات ورزش قهرمانی کشور با شرکت ۴ هزار و ۷۵۸ دانش آموز در ۵ استان کشور در حال اجراست.
 این مسابقات از اول مهر هرسال در مدارس آغاز و مرحله نهایی مسابقات در تابستان برگزار می‌شود.
 مرحله نهایی این مسابقات نیز در استان های سمنان، اصفهان، گیلان، چهارمحال بختیاری و اردبیل از اول تا پایان مردادماه ۹۸ برگزار می شود.
بابویی اضافه کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مراحل مقدماتی ، منطقه ای ، استانی و کشوری با هدف ترویج فرهنگ ورزش و سلامت و شناسایی دانش آموزان با استعداد و قهرمان پروری برگزار می شود.
رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور ادامه داد: در مسابقات ورزشی تابستان امسال ۱۰ هزار دانش‌آموز و عوامل فنی و اجرایی حضور دارند.
وی یادآورشد: ۷۲۱ دانش‌آموز نیز در رشته‌های مختلف به‌ عنوان استعدادهای برتر ورزش دانش‌آموزی و ورزش پایه شناسایی و به فدراسیون‌ها معرفی شدند.
بابویی افزود: این دانش آموزان از نخبگان ورزش کشور هستند و در سال‌های آینده شاهد رشد و موفقیت این دانش آموزان در سطح جهانی خواهیم بود.
در این دوره از مسابقات دانش آموزان در رشته‌های تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، دوومیدانی، شنا، ژیمناستیک، فوتسال، والیبال و هندبال رقابت می کنند.

۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.

۲۸۱۹/۶۹۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.