رئیس هیات آلپاین البرز روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: این اردو تا هجدهم اسفندماه امسال در پیست دیزین بین المللی ادامه دارد و این ملی پوشان نوزدهم اسفند ماه عازم کره جنوبی می شوند.
صادق کلهر اضافه کرد: در این اردو، هشت نفر از اسکی بازان دختر و پسر برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در رشته مارپیچ بزرگ و کوچک حضور دارند.
وی افزود:همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه اسکی کوهستان دیروز چهارشنبه در رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در پیست بین المللی دیزین برگزار شد.
کلهر گفت: در رده سنی بزرگسالان در بخش مردان ابوالفضل ساوه ای، محسن ساوه ای و نوید مقدید و در بخش زنان مرضیه بهاء، سمانه بیرامی باهر و معصومه کیانی زاده به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: در رده سنی جوانان و نوجوانان در بخش مردان علی کلهر، حسام کلهر و نیما سولقانی و در بخش بانوان زهرا مقدید، سیده فاطمه سادات سید و طلیعه سادات قاسمی رتبه های برتر را از آن خود کردند.
کلهر گفت: همچنین در رده سنی پیشکسوتان در بخش مردان رحمت الله مقدید، عباس بهاء، محمد آژیر و در بخش بانوان فاطمه طهمورسی توانستند مقام های اول تا سوم را به دست آورند.
پیست بین المللی دیزین به عنوان یکی از جاذبه های ورزشی تفریحی البرز، بزرگترین پیست ایران و خاورمیانه بوده و در فصل سرد و گرم سال میزبان رقابت های کشوری و بین المللی است.
این پیست واقع در 70 کیلومتری شمال شرقی کرج دارای سه تله کابین، 2 تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است که مجهزترین پیست ایران به شمار می رود.
ارتفاع این پیست بین 2 هزار و 650 تا سه هزار و 600 متر و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت ماه است، در پیست بین المللی دیزین 2 هتل، 19 کلبه و پنج رستوران وجود دارد.
با شروع فصل سرما و ریزش برف، هر ساله شاهد برگزاری مسابقات ملی و بین المللی به میزبانی این پیست هستیم که نشان از ظرفیت های بالای پیست بین المللی دیزین دارد .
دوچرخه سواری کوهستان، تیراندازی با کمان، کایت سواری، باغ گل و گونه‌های نادر گیاهان کوهستانی از دیگر جاذبه های این پیست بین المللی است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.