به گزارش ایرنا، عبادالله کامکار روز یکشنبه در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد با اشاره به اینکه البرز قطب علم و فناوری کشور است، افزود: این استان جایگاهی بسیار رفیع و ارزشمند در عرصه های تحقیقاتی و فناورانه دارد.
وی اظهار داشت: امروز برای اشتغال جوانان کشورمان و برای رهایی از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت، نیاز به تحقیق و پژوهش داریم.
کامکار با بیان اینکه در البرز حدود سه هزار و 500 واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند، گفت: تمام این واحدهای تولیدی را ایثارگر می دانیم و در استانداری نیاز تمام تولیدکنندگان را پیگیری می کنیم.
وی افزود: امروز تولید کنندگان همانند سربازانی هستند که در جبهه های نبرد و جنگ تحمیلی افتخار آفرین بودند زیرا جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است و مقداری متفاوت تر از جنگ دیروزمان است.
کامکار ادامه داد: دشمنان در طول 40 سال انقلاب اسلامی دست از سر ما برنداشته اند زیرا کشور ما لقمه چرب و نرمی برای آنان است و در جایگاهی هستیم که خیلی ها چشم طمع به سرزمین مان دوخته اند.
معاون امور اقتصادی استانداری البرز گفت: کشور پهناور، پرقدرت و حاصلخیزی داریم به طوریکه حتی پس از انقلاب اسلامی دشمنانمان به فکر نفوذ به داخل کشور هستند.
وی افزود: انقلاب اسلامی برای ما غیرت آفرید به طوریکه آن زمان خیلی از موارد را می دیدیم که کاری نمی توانستیم بکنیم.
وی با اشاره به لزوم تحقیق و پژوهش در واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در البرز استارت آپ هایی وجود دارند که کارهای خوبی انجام داده اند به طوریکه در بحث تولید داروی فاکتور 7 قطب دارویی کشور هستیم و این حاصل تلاش پژوهشگران است.
کامکار بیان داشت: ما هیچ تولیدکننده ای نداریم که ادعا کند بدون نیاز به دانشگاه و پژوهشگر و بدون نیاز به متفکرین و نخبگان بتواند تولیدی را به بازارهای جهانی عرضه کند.
وی گفت: از دانشگاه ها هم انتظار داریم بازار کار را دریابند و پژوهشگران در بازار کار نیاز تولید کنندگان را دریابند و برای بهبود بخشیدن به محصولات و تولیدات تلاش کنیم.
معاون استاندار البرز افزود: امروز صادرات دارویی به بیشتر کشورهای دنیا داریم به طوریکه در یک مناقصه دارویی در کشور روسیه، یکی از تولیدکنندگان البرزی موفق به برد مناقصه شد.
وی با تاکید بر اینکه باید این جایگاه را تقویت کنیم، تصریح کرد: باید پژوهش را تقویت کرده و احترام بگذاریم و فاصله بین دانشگاه، پژوهشگاه، صنعت و ادارات را برداریم.
کامکار گفت: ارتقای جایگاه علمی کشور مستلزم تولید علم و دستیابی به فناوری است و حتی رفاه جامعه به پژوهش و فناوری مرتبط است.
پنجمین نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری البرز از روز گذشته 24 آذر ماه در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی به مدت پنج روز گشایش یافت.
این نمایشگاه با برپایی 170 غرفه توسط موسسات تحقیقاتی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و بخش خصوصی از ساعت 9 صبح تا 16 آماده بازدید علاقمندان است.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.