به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز سه شنبه در همایش زکات منطقه 2 کشور که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستقردر کرج برگزار شد، افزود: مدرسه یکی از مکان هایی است که در توسعه امور مانند بحث راهنمایی و رانندگی و ترویج فعالیت های موثر اجتماعی تاثیر گذار است.
وی اظهار داشت: زکات یاوران جوان باید در مدارس فعال شوند و دانش آموزان در ترویج این فریضه دینی مشارکت کنند.
امام جمعه کرج با اشاره به وضعیت مناسب کشاورزی استان البرز، افزود: تولیدات مناسب زراعی، باغی و دامی استان می تواند به افزایش درآمد زکات کمک کند.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از زکات استان مربوط به زکات های مستحبی است، بیان داشت: این امر نقص بزرگی برای استان است زیرا عملکرد گندم در استان رتبه کشوری دارد و تولیدات دامی خوبی داریم و به همین دلیل می طلبد که زکات واجب نیز توسعه یابد.
حسینی همدانی گفت: برای توسعه زکات واجب باید فرهنگ سازی شود هرچندکارهای زیادی در این بخش شده اما ضعف دارد.
وی افزود: پس از جمع آوری زکات اولویت ها هم مهم است که در چه بخشی هزینه کنیم .
امام جمعه کرج گفت: باید برای هزینه کرد زکات برنامه ریزی شود و کمیته ای آن را بررسی و نظارت کند .
وی افزود: مساله آب یکی از مسایل سخت و جدی استان است که در اشتهارد خیلی وضعیت بدتر است و بر اساس تصمیم گیری های انجام شده مقرر شد که 60 درصد زکات استان به امر آب رسانی اشتهارد با ایجاد استخرهای ذخیره آب اختصاص یابد.
وی به فعالیت های تبلیغی برای ترویج امر زکات اشاره کرد و اظهار داشت: به همین منظور شهرداری کرج را در شورای زکات موظف کردیم که 20 درصد تابلوهای شهری را به این امر اختصاص دهند زیرا زکات مربوط به اصل دین و شریعت است و در تمام ادیان مساله زکات مطرح شده است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.