به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، اصغر سلیمان زاده بیان کرد: به رغم خشکسالی چندسال اخیر و کاهش منابع مصرف بی رویه آب در استان نگران کننده است .

وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی و مصرف بهیته آب افزود: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در زمینه آبیاری تحت فشار و قطره ای اقدامات خوبی را انجام دادند که امید است با صرفه جویی ۲۵ درصدی از آب مشکلات آب شرب و صنعتی برطرف شود.

سلیمان زاده بیان کرد: هرچند امسال بارش ها در این استان افزایش یافته و در تامین آب شرب، صنعتی و کشاورزی مشکل خاصی وجود ندارد ولی ضروری است کشاورزان از مصرف بی رویه آب بپرهیزند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردیبل گفت: هم اکنون میزان بارش در دشت مغان و مشکین شهر در وضعیت خوبی قرار دارد و آب مورد نیاز این ۲ منطقه تامین است.

وی افزود: دشت اردبیل با کمبود آب زیر زمینی مواجه است و خوشبختانه دولت با اجرای طرح تعادل بخشی توانسته جلوی این مشکل را بگیرد.

سلیمان زاده درباره پروژه خط انتقال آب از تصفیه خانه مشگین شهر به روستای آلنی افزود: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر با هدف تامین آب تصفیه شده و سالم به ۴۲ روستا اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این خط انتقال با استفاده از لوله های ۳۵۰ فولادی و GRP و ایجاد حوضچه های شیر هوا و شیر تخلیه و فشار شکن اجرا خواهد شد.

آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح را ۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۷۵۰ متر از این خط انتقال اجرا شده است.

در حال حاضر برای تامین آب استان سه سد خاکی در مشگین شهر ، سه سد در خلخال ، سه سد در کوثر ، ۲ سد در گرمی و یک سد بزرگ در پارس آباد مغان در دست اجراست.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1040759
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.