به گزارش ایرنا، عزیز اکبریان روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس در محل دفتر امام جمعه فردیس برگزار شد، افزود: جذب و ترغیب نوجوانان و جوانان در فعالیت های می تواند در ارتقای اخلاق مداری تاثیرگذار شود.
وی گفت: شورای فرهنگ عمومی استان البرز باید موضوع اخلاق اجتماعی را به عنوان یک اصل مهم مد نظر قرار دهد و جوانان محور فعالیت های فرهنگی باشند.
اکبریان بیان داشت : جوانان می بایست در ترکیب هیات امنای مساجد قرار بگیرند و حداقل یک / سوم صفوف نماز جماعت را باید جوانان تشکیل دهند.
وی ادامه داد: تربیت خوب جوانان در گسترش اخلاق مداری و اصلاح جامعه تاثیرگذار است.
** فردیس پذیرای زائران اربعین است
فرماندار فردیس در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: این شهرستان در پذیرایی از زائران اربعین حسینی نقش موثر و فعال دارد.
ابوالفضل اینانلو افزود: برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی 2 موکب در کربلا و نجف اشرف توسط شهرستان فردیس فعال می شود و همه دستگاه ها به ویژه شهرداری و شورای شهر حمایت ویژه دارند.
وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی فرهنگ شیعه را در کشور به نمایش می گذارد، گفت: این فرهنگ عاشورایی در بین جوانان می تواند تاثیر گذار باشد.
فرماندار فردیس گفت: فرهنگ اسلامی، آموزه های دینی و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را با عملکرد خود در بین جوانان نهادینه کنیم.
** شورای فرهنگ عمومی برای سایرین برنامه ارائه دهد
امام جمعه شهرستان فردیس نیز در این نشست اظهار داشت: کار شورای فرهنگ عمومی به عنوان شورای بالا دستی و فرا دستی می تواند برنامه ریزی، طرح و پیشنهاد ارائه دهد تا در شوراهای دیگر مورد بررسی قرار بگیرد.
حجت الاسلام علی اکبر ایمانی افزود: یکی از مصوبه های شورای فرهنگی عمومی بر ارائه برنامه ریزی برای برگزاری یادواره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متمرکز شود.
وی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت آن برای نسل جوان، گفت: مسئولان شهرستان فردیس از 13 آبان تا 12 بهمن برای پرسش و پاسخ دانش آموزان در مدارس برنامه ریزی کنند.
** پائین بودن مطالعه از آسیب های اجتماعی
حمید ولی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس ، پائین زمان مطالعه را از آسیب های اجتماعی در این شهرستان دانست .
وی گفت: بخشی از آسیب های اجتماعی به کمبود مطالعه و اطلاعات در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی فردیس بر می گردد و این مهم نیازمند ارتقاء است.
شورای فرهنگ عمومی راهکارهای کلان فرهنگی برای تقویت ارزش ها و کاهش های آسیب های اجتماعی ارائه می دهد.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.