خبرفوری از حقوق بازنشستگان در تیر 1403: زمان دقیق واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران اعلام شد + جدول زمانبندی پرداخت و اسامی بانک ها

طبق اعلام تامین اجتماعی مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران از دوم تیرماه 1403 پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: پیرو اطلاع‌ قبلی پیرامون زمان پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران، فرایند پرداخت حقوق خردادماه مطابق زمان‌بندی قبلی به صورت کامل انجام شده و مطابق اعلام قبلی از شنبه پیش‌رو (دوم تیرماه)، فرایند پرداخت مابه‌التفاوت فروردین‌، مطابق لیست اعلامی و بر اساس حروف الفبا انجام می‌شود.

طبق اعلام تامین اجتماعی، براساس این اطلاعیه افزایش سالیانه حقوق مستمری‌بگیران معزز این سازمان مطابق روال هر ساله، پس از تعیین و تصویب میزان افزایش سالیانه از سوی هیأت ‌محترم وزیران و ابلاغ مصوبه مربوطه اجرایی شده است.

پیش از این حقوق اردیبهشت‌ماه و خردادماه مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق با افزایش سالانه پرداخت و مقرر شده بود مابه‌التفاوت فروردین‌ماه بلافاصله پس از اتمام فرایند پرداخت حقوق خردادماه به حساب مستمری‌بگیران معزز سازمان واریز شود.

 

بیشتر بخوانید:

شرایط وام 30 میلیون‌ تومانی بازنشستگان اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام کی است؟

 

جدول زمانبندی پرداخت و اسامی بانک ها

 

افزایش سالیانه حقوق مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ساله، پس از تعیین و تصویب میزان افزایش سالیانه از سوی هیأت‌ وزیران و ابلاغ مصوبه مربوطه اجرایی می‌شود. بر اساس اعلام قبلی سازمان تأمین‌اجتماعی، حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت ماه پس از اعمال افزایش‌های سالیانه محاسبه و پرداخت شد و واریز حقوق خردادماه نیز همانند اردیبهشت ماه، طبق روال معمول و بر اساس حروف الفبا واریز شد.

براساس بخشنامه صادره از سوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و تصمیمات شورای عالی کار و تصویب نامه هیات وزیران؛ از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۳ همه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان ۳۵ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل، به میزان ۲۲ درصد مستمری پایان اسفند سال گذشته به همراه مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان افزایش می‌یابد.

در این بخشنامه حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول اجرای ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی از یکم فروردین ۱۴۰۳ ماهانه ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال تعیین شده که متناسب با شرایط هر یک از مستمری‌بگیران، برخی مزایای جنبی نیز به این رقم افزوده می‌شود.

دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان ۳۵ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل، به میزان ۲۲ درصد مستمری پایان اسفند سال گذشته به همراه مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان افزایش می‌یابد. در این بخشنامه، کمک‌های جنبی قابل پرداخت به مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی شامل حق سنوات، کمک هزینه عائله‌مندی، کمک هزینه اولاد و کمک هزینه همسر متکفل فرزند، کمک هزینه مسکن و کمک به تأمین معیشت مستمری‌بگیران تعیین شده است.

به‌ موجب این بخشنامه، حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشستگان و مستمری‌بگیران (سوابق اصلی و ارفاقی) در سال ۱۴۰۳ به میزان ۵ هزار ریال به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال افزایش می‌یابد.

میزان کمک‌هزینه عائله‌مندی مستمری‌بگیران دارای حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰۰ ریال، مبلغ کمک هزینه عائله‌مندی مستمری‌بگیران دارای ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال، میزان کمک هزینه اولاد تا ۲ فرزند ۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۲۰ ریال و برای فرزند سوم و بیشتر ۱۱ میلیون و ۱۷۴ و ۳۰۶ ریال، مبلغ کمک هزینه همسر متکفل فرزند پرونده‌های بازماندگان دارای حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰۰ ریال و مبلغ کمک هزینه همسر متکفل فرزند پرونده‌های بازماندگان دارای ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال تعیین شده است.

این گزارش حاکی است میزان کمک‌هزینه مسکن قابل پرداخت به مستمری‌بگیران نیز به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و میزان ریالی کمک به تأمین معیشت مستمری‌بگیران نیز به ازای هر پرونده مبلغ ۴ میلیون ریال تعیین شده است.

دیدگاه تان را بنویسید