از سوی وزیر کار؛

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 1403 اعلام شد

مرتضوی وزیر کار خبر داد که اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در همین دولت انجام می‌شود‌.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه بازنشستگان کشوری چون منابع‌ همسان‌سازی از آن یک درصد بود، همکاران ما در تلاش و پیگیری هستند که کار اجرای آن در همین دولت انجام شود‌. در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی تلاش می‌کنیم به یک شکلی تامین منابع کنیم و بعد از تامین منابع از سوی دولت این کار را انجام دهیم. زمان اجرای آن بستگی به منابع موجود دارد

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری در پاسخ به سوال ایلنا، درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این‌که ۳ ماه هم از سال گذشته و چیزی هم به روی کار آمدن دولت بعدی نمانده است، گفت: همه تلاش دولت این است که قانون را به احسن وجه اجرا کند. در حوزه بازنشستگان کشوری چون منابع‌اش از حدود آن یک درصد بود، همکاران ما در تلاش و پیگیری هستند که کار اجرای آن در همین دولت انجام شود‌.

وی ادامه داد: در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی تلاش می‌کنیم به یک شکلی تامین منابع کنیم و بعد از تامین منابع از سوی دولت این کار را انجام دهیم. زمان اجرای آن بستگی به منابع موجود دارد. مستحضرید قانون گذار بدهی و مطالبات را به قدری مشخص کرده است که تحقق پیدا کند.

 

ملزم به کمک به بازنشستگان هستیم

 

مرتضوی ادامه داد: در عین حال ما ملزم به کمک به بازنشستگان هستیم و در این خصوص توجه ویژه‌ای صورت گرفته است . در بحث بیمه تکمیلی کار بزرگی هم از حیث بیمه و خدمات و پرداخت در بخش بیمه صورت گرفته است. هنگام مراجعه به مراکز درمانی ما برای تامین اجتماعی همه خدمات صفر تا صد رایگان است و براساس تعرفه‌های حداقلی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بیمار نباید در کنار رنج بیماری رنج نداری را بکشد. وزیر محترم بهداشت گفتند حدود ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه های سازمان تامین اجتماعی هستند که می‌گوییم این عدد بیشتر است و نزدیک به  ۴۳ تا ۴۴ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش بیمه‌های سازمان تامین اجتماعی هستند و در تلاش هستیم بیمه پایه درمانی را برای آحاد جامعه اجرایی کنیم.

  • بازنشسته ارسالی در

    جناب وزیر، این منابعی که همیشه بطور مبهم عنوان می کنید مگر رگه طلا در معدن است که قرار است پیداشود؟ دولت که بالغ بر ۸۰۰ هزار میلیارد به کارگران و بازنشستگان تامین اجتمایی بدهکار است .پس چه وقت میخواهد آنرا اختصاص دهد.بسیاری از بازنشستگان فوت شدند اما به این همسان سازی نرسیدند.اینهمه دروغ و دغل خجالت آور است.تا کی باید با مردم ریا کنید؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    شما که هنوز منابع مالی برای همسان سازی ندارید .چرا یکسال هست .عر روز هر وز دروغ تحپیل بازنشسته ها دادید .هنوز عقب افتادگی فروردین را که قرار بود
    با خردا د واریز شود . انهم انجام نشد ....متاسفم از بی احترامی شماها نسبت به باز نشسته ها ....نتاسفم .همیشه یک طوما ر دروغ تحویل مردم میدهید .متاسفم .همیشه دروغگوید متاسفم....

دیدگاه تان را بنویسید