به گزارش ایرنا، اقبال صالحی یکشنبه در نشست نخستین جلسه شورای فضای مجازی شهرستان تیران و کرون افزود: ظرفیت ها وکارکردهای فضای مجازی ناشناخته مانده و این عدم نشاخت مانع از رشد علمی و باعث بهره گیری نادرست از فضای سایبری شده است.
وی بیان کرد: آموزش سواد رسانه ای، تبیین کارکردهای فضای مجازی، توجه به نگاه علمی و فراجناحی به این حوزه و دوری از رفتارهای منفعلانه و قهریه ای در حوزه فضای مجازی مهمترین سرفصل های آموزشی و فرهنگی در بسته آموزشی 'فضای مجازی' است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: این دوره های آموزشی بر اساس شرح گروه سنی، مهارت ها و گروه مسئولان و مردم و افراد موثر در فضای مجازی تدوین و با ایجاد یک فضای امن و مصون فرصت جهت فعالیت بیشتر افراد علاقه مند در حوزه فضای مجازی فراهم می شود.
وی با بیان اینکه نیاز به ارتقای دانش مدیران و مسئولان اداری شهرستان در حوزه فضای مجازی به منظور برنامه ریزی و تدوین چشم انداز در این حوزه است، تصریح کرد: اقدامات حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی متناسب با توسعه این تکنولوژی نیست و از این جهت دچار آسیب شده ایم.
صالحی با انتقاد از اینکه کارکردهای فضای مجازی در مسیر ارتقای شاخص های فرهنگی، هنری و اجتماعی قرار نگرفته، گفت: مشارکت افراد در بهره گیری از قدرت رسانه ای فضای مجازی برای اطلاع رسانی و تولید محتوا در شهرستان تیران و کرون باید تقویت شود و وب سایت ها و شبکه های اجتماعی رونق بیشتری پیدا کنند.
نخستین شورای فضای مجازی شهرستان تیران و کرون به منظور تقویت کارکردها و کاهش آسیب های اجتماعی این حوزه با حضور دستگاه های اداری و خدماتی و همچنین افراد فعال در این بخش تشکیل شد.
این شهرستان با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7133 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.