استاندار اصفهان گفت: اصفهان مقام دوم از نظر صرفه جویی در مصرف آب را دارد و تا امروز نزدیک به ۱۵-۱۷ درصد صرفه جویی در مصرف آب صورت گرفته است .

به گزارش ایلنا از اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده به آخرین وضعیت منابع آب در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در چندین سال گذشته به دلیل اینکه استان در منطقه کم آب قرارگرفته، باید مدیریت ایجاد منابع جدید برای حوضه و همچنین مدیریت مصرف توأمان صورت می گرفت که بخشی از کارها ناقص مانده و انجام نشده و امروز دچار مشکلات کم آبی شده ایم.

وی با بیان اینکه امسال بدترین وضعیت آبی را در ۴۷ سال گذشته داشتیم، تصریح کرد: این آمار نامطلوب ما را مصمم تر کرده است تا فعالیت های خود را با قوت بیشتری انجام دهیم.

استاندار اصفهان افزود: در اردیبهشت ماه وضعیت بارندگی ها نسبتا خوب و بیش از پیش بینی ها بوده است و مقداری وضعیت آبی استان را بهتر کرد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت آبی استان تا ۱۵ فروردین ماه نسبت به سال قبل ۶۲ درصد کمتر بود که با بارش های صورت گرفته در اردیبهشت ماه این آمار  به ۵۰ درصد رسیده و یعنی نصف منابع آبی سال گذشته را امسال در اختیار داریم.

 مهرعلیزاده با تشکر از صرفه جوبی شهروندان در مصرف آب، اظهارداشت: اصفهان مقام دوم را از نظر صرفه جویی در مصرف آب و همچنین میزان مصرف آب داشته و تا امروز نزدیک به ۱۵-۱۷ درصد صرفه جویی در مصرف آب صورت گرفته است .

استانداراصفهان به اقدامات صورت گرفته در خصوص مدیریت مصرف آب اشاره کرد و افزود: از بهمن ماه سال گذشته کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل شد و موضوع آب اصفهان در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفت و با برنامه ریزی ها و طراحی های صورت گرفته تلاش بر این شد که آب شرب با اولویت اول، حفظ باغات و تامین آب صنایع با اولویت دوم و کشاورزی و محیط زیست با اولویت بعدی تأمین شود.

وی از صبوری و خویشتنداری کشاورزان استان تشکر کرد و افزود: علیرغم اینکه کشاورزان و باغداران استان به دلیل عدم کشت با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند، ولی همکاری لازم را درخصوص تامین آب شرب داشته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.