به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پایگاه های ثبت جهانی استان اصفهان، باغ فین کاشان با 32هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بیشترین بازدید کننده را در روز نیمه شعبان داشت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ازدحام گردشگران در روز نیمه شعبان در بناهای تاریخی گفت: علت ازدحام بی سابقه گردشگران داخلی و خارجی در مجموعه جهانی باغ فین کاشان به دلیل جشن گلابگیری و ایام تعطیلات نیمه شعبان بود.
'فریدون اله یاری ' افزود: مجموعه میدان امام اصفهان با بناهای تاریخی عمارت عالی قاپو، شیخ لطف الله و مسجد امام با هفت هزار و 376 گردشگر، چهلستون با چهارهزار و 295 گردشگر و مسجد جامع با 621 بازدیدکننده داخلی و خارجی از دیگر بناهایی بودند که در روز نیمه شعبان میزبان بیشترین گردشگر بودند.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و 22 هزار اثر تاریخی که یکهزار و 850اثر آن به ثبت ملی رسیده و چهار اثر شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
از 27 اسفند پارسال تا پایان تعطیلات نوروزی امسال نزدیک به پنج میلیون بازدید از آثار و اماکن تاریخی استان اصفهان انجام شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 12 درصد افزایش یافته است.
در این ایام، بیشترین بازدیدها از باغ فین کاشان و میدان امام اصفهان صورت گرفت بطوریکه روز دهم فروردین حدود 31 هزار بلیت ورودی در باغ فین کاشان فروخته شد.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.