به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین س‍‍الروز ش‍‍ه‍‍ادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) همزمان با یادواره 150 شهید منطقه مشهد اردهال روز جمعه برگزار شد و مردم ولایتمدار، شیفتگان و علاقه مندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در سوگ شهادت آن امامزاده بزرگوار اشک ماتم ریختند.
بر اساس برخی اسناد، سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) برادر حضرت امام جعفر صادق (ع) در سال 113 ه.ق به دعوت اهالی فین از سوی پدر بزرگوارشان برای ترویج دین اسلام به ایران ماموریت یافت و پس از سه سال تلاش سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در خطه اردهال به شهادت رسید.
فرزند حضرت امام محمد باقر (ع) در روز 27 جمادی الثانی سال 116 ه.ق برابر با ماه مهر نزدیک به 55 سال پس از واقعه کربلا شهید شد و به همین مناسبت دومین جمعه مهرماه هر سال نیز آئین سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال کاشان (محل شهادت ایشان) برگزار می شود.
دبیر مجمع عالی بسیج نیز طی سخنانی در این آئین گفت: مقام معظم رهبری در 39 سال گذشته در اوج اقتدار به عنوان شاگرد اهل بیت (ع) مقابل ستمگران و استکبار جهانی با اقتدار ایستادگی کرد و امروز انقلاب اسلامی معطوف به مرزهای جغرافیایی ایران نیست.
علیرضا زاکانی افزود: ایده و هدف مردم از انقلاب اسلامی دستیابی به استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت های مادی و معنوی بود که پرچم آن امروزه به لطف الهی در بیشتر نقاط جهان برافراشته شده است.
وی همچنین بیان کرد: جهت گیری های انقلاب، هدایت های کلان و روشنگری های آگاهانه برای ارتقای بصیرت جامعه، هدایت مسئولان و تلاش جدی برای تحقق هدف های انقلاب اسلامی می باشد که به بخشی از آنها دست یافتیم، در برخی موارد نیمه راه هستیم و بخش هایی هنوز محقق نشده است.
به گزارش ایرنا، کاروان شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با هدف تکریم امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) صبح امروز از میدان 15 خرداد کاشان به سمت مشهد اردهال پیاده روی کردند.
همچنین مداحی، سینه زنی و خطبه خوانی خادمان امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) از دیگر برنامه های گرامیداشت یاد آن امامزاده بزرگوار و 150 شهید مشهد اردهال بود.
مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.