به گزارش ایرنا، عبدالله بنهری پنج شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان تیران و کرون افزود: این کمیته زیر نظر ستاد مدیریت بحران و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، روحانیون و آب و فاضلاب شهرستان تشکیل و مردم نسبت به وضعیت آب توجیه و آموزش های لازم برای مدیریت مصر ف ارائه شود.
وی بیان کرد: سرانه 197 لیتر آب شرب تصفیه شده برخی از مشترکین شهرستان تیران و کرون در شرایط بحرانی آب خطا و تهدیدی علیه منابع آبی این شهرستان است. معاون فرماندار شهرستان تیران و کرون ادامه داد: با توجه به بارندگی بیش از 20 میلی متری در شهرستان تیران و کرون طی پنج ماهه سال زراعی فعلی اولویت کاری در حوزه آب، تامین آب شرب و در مرحله دوم تنها حفظ درختان بوده و کشت برنج و سایر درختان پرمصرف در این شهرستان ممنوع است.
وی یادآورشد: حجم آب سدشهید منتظری روستای خمیران این شهرستان 6میلیون متر مکعب است که برداشت آب و جاری سازی آن در کانال های انتقال آب امکان پذیر نیست و با افزایش بارندگی ها و افزایش حجم سد این امکان فراهم و از شرایط بحرانی خارج می شویم.
بنهری خاطرنشان ساخت: در حوزه آب شرایط بحرانی در کل کشور حاکم است و تنها با همکاری مردم برای مدیریت مصرف آب قادر به خروج از بحران و مشکلات خشکسالی می باشیم.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی گذشته در شهرستان تیران و کرون 320 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است. سال زراعی از اول پاییز آغاز و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد.
میزان بارندگی در استان اصفهان در سال زراعی فعلی 90 درصد کاهش داشته است.
ت. 7131 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.