' حمید رضا شیران ' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح ‌های کار انگیزی و توان ‌افزایی به ‌عنوان پیش‌ نیاز طرح ‌های خود کفایی است و این 2 طرح با هدف ایجاد اعتماد به ‌نفس و افزایش توانمندی‌ مدد جویان برای حرکت به سمت خود کفایی و خروج از چرخه حمایتی اجرا شده است.
وی اظهار کرد: این دو طرح با سهم 15 درصدی از کل اعتبارات طرح های اشتغالزایی و با اعتباری حدود پنج میلیارد تومان در استان اصفهان اجرا شد که در پی آن بیش از چهار هزار نفر مددجو خودکفا شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: مددجویان در قالب طرح های کارانگیزی و توان افزایی در یک دوره زمانی معین امکان درآمد زایی و خودکفایی پیدا می کنند و می توانند از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.
وی اظهار کرد: در مجموع در مدت 10 ماهه امسال پنج هزار و 64 طرح اشتغالزایی با اعتباری افزون بر 96 میلیارد تومان در استان اجرا شده است.
شیران تصریح کرد: یکهزار و 84 مورد از این طرح ها از محل منابع مالی کمیته امداد با 22 میلیارد و 748 میلیون تومان و همچنین سه هزار و 841 طرح نیز از محل وام های قرض الحسنه بانکی به میزان 69 میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.
وی، ایجاد اشتغال پایدار را مهم‌ترین هدف کمیته امداد این استان در راستای توانمند سازی مددجویان تحت پوشش این نهاد بیان کرد و افزود: توانمندی سازی خانوارهای مددجو، خروج تدریجی آن‌ها از چتر حمایتی این نهاد را به دنبال دارد.
شیران یادآور شد: سالانه ۱۰درصد از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی با اجرای طرح های اشتغالزا خودکفا می شوند که سال گذشته ۱۰ هزار نفر آنها به خودکفایی رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان اصفهان ۲۰ درصد بیشتر از تعهد اشتغالی که سالیانه برای آن مشخص می شود، فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می کند.
بیش از 96 هزار و 331 خانوار با جمعیت 180 هزار و 369 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان هستند.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.