به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سید حسین محمود آبادی ' روز پنجشنبه در مراسم زنگ انقلاب که در جوار قبور شهدای گمنام امامزاده سید محمد دولت آباد برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، افزود: فساد اقتصادی در نظام شاهنشاهی بگونه ای رسوخ کرده بود که افراد وابسته به دربار از منابع بیت المال استفاده می کردند و سایر مردم در فقر و تنگ دستی بسر می بردند.
وی با بیان اینکه وابستگی به کشورهای بیگانه و وجود فساد در نظام شاهنشاهی از عوامل اصلی پیدایش انقلاب اسلامی بود، گفت: مبارزه با گسترش فساد اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از مهمترین انگیزه های شکل گیری انقلاب و سرنگونی رژیم شاه بود.
حجت الاسلام محمود آبادی افزود: ممکن است بعضی از مردم بگویند که امروز هم فساد در جامعه وجود دارد اما امروز مثل نظام شاهنشاهی برنامه ریزی کشور بر پایه فساد نیست.
وی اضافه کرد: مبارزه با فساد همه جانبه و فراگیر در نظام شاهنشاهی و وابستگی سیاسی، اقتصادی و نظامی کشور از مهمترین علل وقوع انقلاب اسلامی بوده است.
امام جمعه برخوار در ادامه به وابستگی سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران به آمریکا در نظام شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: نداشتن اقتدار و وابستگی به آمریکا در نظام شاهنشاهی نیز از عوامل انقلاب مردم با راهنمایی امام (ره) محسوب می شود.
در ادامه این مراسم، غبار روبی گلزار شهدای گمنام امامزداه سید محمد دولت آباد با حضور فرماندار، امام جمعه شهر و جمع زیادی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان برخوار برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند و با نثار گل از مقام شامخ شهیدان تجلیل و یاد و نام آنها را گرامی داشتند.
شهرستان برخوار به مرکزیت دولت آباد با 120 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد .
م. ط/ 7131 / 7150 / ** دریافت کننده: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.