به گزارش ایرنا، در اطلاعیه اداره کل انتقال خون استان اصفهان آمده است: در فصل سرد سال بطور معمول اهدای خون کاهش می یابد اما نیاز به خون و فراورده های آن برای بیماران و بیماران خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی و همچنین مجروحان ناشی از تصادفات و سوانح و بیماران تحت اعمال جراحی و شیمی درمانی به قوت خود باقی است.
این اداره کل با دعوت از کلیه نهادها و ارگان های استان برای شرکت در این اقدام خداپسندانه و انسان دوستانه، شماره تلفن 32184888 را برای پاسخگویی به مردم بمنظور هماهنگی در تنظیم وقت اهدای خون اعلام کرده است.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان نیز بااشاره به کاهش ذخیره های خونی و تعداد اهدا کنندگان از مردم خواسته است تا در تامین همه گروه های خونی یاری کنند.
مجید زینلی تصریح کرد: هنوز به وضعیت بحرانی نرسیده‌ایم اما اگر مردم مراجعه نکنند شرایط بحرانی خواهد شد.
وی با اشاره به کاهش آمار تعداد اهدا کنندگان خون یادآوری کرد: در روزهای عادی بصورت میانگین 400 الی 450 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کردند که اکنون با توجه به کاهش حدود 150 تا 200 نفری مراجعه کنندگان تعداد مراجعات به کمتر از 300 نفر رسیده است.
زینلی تصریح کرد: استان اصفهان در روزهای دیگر سال دارای 6 روز ذخیره خون مورد نیاز بوده است و این آمار هم اکنون به چهار روز کاهش یافته است.
در 9 ماه سالجاری بیش از 130 هزار نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان برای اهدای خون مراجعه کردند که 101 هزار نفر آنها موفق به اهدای خون شدند.
از این تعداد خون ‌های اهدایی بیش از 250 هزار واحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.
96/5 درصد خون‌های اهدایی بوسیله مردان و تنها 3/5 درصد آن توسط بانوان بوده است.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.