'علی اعتصام' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل تشریح کرد: یک واحد صنفی به علت استفاده از رنگ های غیرمجاز در تولید مواد خوراکی و توجه نکردن به اخطارهای پیشین ماموران بهداشت پلمب شده است.
وی افزود: علت استفاده از رنگ ها در تهیه مواد غذایی جلب مشتری و تحریک اشتهای مصرف کنندگان است و بیشتر در محصولاتی استفاده می شود که به دلیل زمان طولانی نگهداری یا در فرایند تولید رنگ طبیعی را از دست داده باشد.
مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل بیان کرد: استفاده از این رنگ های غیرمجاز سلامتی انسان را به خطر می اندازد و مجموعه بهداشت با واحدهای متخلف تولید کننده مواد غذایی نامرغوب به جد برخورد می کند.
او در ادامه از جمع آوری 42 جام قلیان از سه سفره خانه در این شهرستان طی هفته جاری خبر داد و گفت: به این واحدهای صنفی نیز تذکرهای لازم داده شده و در صورت تکرار تخلف، نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.
اعتصام بیان کرد: همچنین حکم تعطیلی یک واحد اغذیه فروشی به علت تخلف های بهداشتی صادر شده بود که با توجه به رفع موارد از سوی آن واحد، حکم به طور موقت متوقف شده است.
وی گفت: 18 واحد صنفی به علت تخلف های بهداشتی از ابتدای سال جاری تا کنون در آران و بیدگل پلمب شده که 11 واحد صنفی رستوران، کارگاه تولید فراورده های لبنی، نانوایی، فروشگاه مواد غذایی، اغذیه فروشی و استخر شنا می باشد.
مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل ادامه داد: بیشتر واحدهای صنفی این شهرستان اصول بهداشتی را رعایت می کنند اما هیچ واحد صنفی متخلفی در حاشیه امنیت نیست و این مجموعه اجازه تهدید سلامت شهروندان از سوی افراد سودجو را نخواهد داد.
او در ادامه نیز به مردم توصیه کرد که هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای بسته بندی های مواد خوراکی توجه کرده و در صورت مشاهده محصولات تاریخ مصرف گذشته، مراتب را به شماره 190 سامانه مدیریت ارتباطات مردمی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گزارش دهند.
بیش از سه هزار و 100 واحد صنفی بر اساس آخرین آمارها در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد.
این شهرستان با جمعیت نزدیک به 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.