به گزارش ایرنا، آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' روز چهارشنبه در هفدهمین همایش سراسری انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه در اصفهان افزود: فناوری و فضای مجازی مانند بسیاری از نعمت های خدا ابعاد مثبت و منفی دارد، همانطور که با چشم و زبان می توان حمد الهی را گفت، می توان گناه نیز انجام داد لذا باید تلاش کنیم که این امکانات موجبات گسترش فساد را فراهم نکند.
وی با بیان اینکه هیچ پدر عاقلی چاقو را در اختیار کودک خود قرار نمی دهد تا خودش به خطر آن پی ببرد، اظهارکرد: ارتقای فرهنگ مردم برای استفاده بهینه از فناوری جدید کاری لازم و ضروری است اما از آنجایی که اصلاح، تغییر یا ایجاد فرهنگ زمان بر است باید از قوانین سلبی نیز در کنار آن استفاده کرد تا مبادا این بستر، زمینه گسترش فساد در جامعه شود.
امام جمعه اصفهان به روایتی از امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: موجودات سه دسته اند؛ برخی مانند فرشتگان عقل محض هستند و برخی چون حیوانات شهوت محض، لذا انسان موجود مرکبی است که عقل و شهوت را با هم دارد و باید با تقوا افسار آنها را به دست گیرد.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: تا زمانی که افراد به آن درجه از عقل و تقوی دست پیدا نکرده اند، حکومت باید مانند پدری دلسوز عمل کند و جلوی ترویج مطالب مفسده انگیز را بگیرد.
وی پیشرفت های ارتباطی را یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: با اینکه سال ها صنعت تلفن در دنیا استفاده می شد تا قبل از انقلاب فقط 850 هزار خط تلفن ثابت در کشور داشتیم و مردم برای دریافت خط تلفن گاهی 10 سال در نوبت بودند.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نیز همپای فناوری جهانی در زمینه ارتباطات پیشرفت کرد تا جایی که الان بطور تقریبی به اندازه همه مردم خط تلفن همراه واگذار شده است.
وی با بیان اینکه به لطف خدا انسان توانست با پژوهش به این فناوری ها دست یابد، تاکید کرد: باید از این فناوری در راستای ترویج دین خدا بهره ببریم.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون همه ما می توانیم از طریق اینترنت و فضای مجازی با همه دنیا ارتباط داشته باشیم و برای ترویج اسلام تلاش کنیم.
نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این پیشرفت و سرعت حجت را بر همگان تمام کرده است و دیگر بهانه ای برای کوتاهی وجود ندارد.
هفدهمین همایش سراسری انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه روز چهارشنبه ششم دی به میزبانی مخابرات منطقه اصفهان در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم آغاز شد و تا روز پنجشنبه ( فردا ) ادامه دارد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.