به گزارش ایرنا، بهمن امید قائمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جذب 100 درصدی سهمیه 280 نفری اتباع بیگانه برای سوادآموزی افزود: در نواحی چهار، پنج و 6 آموزش و پرورش اصفهان و در شهرستان های فلاورجان، فریدونشهر و سمیرم بدلیل تراکم بالای جمعیت و مهاجرپذیری میزان بی سوادی زیاد و اکثر بی سوادان در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند.
وی خاطرنشان کرد: در نواحی یک و 2 شهر اصفهان، اردستان، نایین، جرقویه، میمه و خور و بیابانک شاهد بیشترین آمار باسوادی هستیم.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: هم اینک در ناحیه 3 آموزش و پرورش استان اصفهان 200 نفر برای فراگیری سواد جذب شده اند و بیش از 200 نفر در زندان ها دوره های سوادآموزی را می گذرانند.
قائمی آمار بی‌سوادان سنین ۱۰ تا ۴۹ سال استان اصفهان را ۱۰۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: سهمیه امسال آموزش و پرورش استان اصفهان برای زیرپوشش قرار دادن بی‌سوادان هشت هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که به صورت میانگین در سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم بیش از ۹۰ درصد آن جذب شده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: از جمله دلایل بی انگیزگی افراد برای باسواد شدن به ویژه بین مردان مشغله های روزمره است و به این منظور ساعت های آموزش متغیر شده تا افراد در هر زمان که فرصت داشتند، نسبت به فراگیری سواد اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان 14 مرکز محله ای برای سوادآموزی راه اندازی و حدود هزار نفر از فعالان موسسات مجاز امر آموزش سواد آموزان استان اصفهان را برعهده دارند.
قائمی با اشاره به اجرای طرح آموزش با استفاده از تبلت، گفت: هم اینک شیوه آموزش و سوادآموزی به سه روش خودآموزی، فرد به فرد و کلاسیک انجام می شود.
این نشست خبری در آستانه هفتم دی ماه، سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی برگزار شد.
هفتم دی سال ۱۳۵۸ سازمان نهضت سواد آموزی با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.