به گزارش ایرنا در اطلاعیه هواشناسی اصفهان آمده است: با توجه به ورود تدریجی سامانه ناپایدار از اواسط فردا چهارشنبه (فردا ) تا جمعه، وزش باد شدید و طوفان لحظه ای در سطح استان پیش بینی می شود که بر این اساس باید تدابیر لازم برای کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شود.
در این اطلاعیه آمده است: این سامانه تا اواخر روز جمعه در سطح استان فعال خواهد بود و وزش باد شدید و بارندگی را به دنبال دارد.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیش بینی کرده که این بارش ها بیشتر در نواحی غربی و جنوبی استان و به شکل بارش برف و باران اتفاق خواهد افتاد و بیشتر فعالیت این سامانه به صورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید در مناطق غرب، مرکز، جنوب و بتدریج شرق استان پیش بینی می شود.
بر اساس این اطلاعیه،اوج وزش باد در روز پنجشنبه است و در نواحی غرب، مرکز، جنوب و شرق استان شرایط وقوع طوفان لحظه ای وجود دارد.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین امروز ( سه شنبه) با صدور اطلاعیه دیگری، کیفیت هوای این کلانشهر و مناطق مرکزی این استان را تا 2 روز آینده ناسالم پیش بینی کرد.
دراین اطلاعیه هواشناسی تاکید شده است: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر شرایط پایداری و سکون نسبی هوا از امروز (سه شنبه) تا فردا بر روی استان است.
در این اطلاعیه افزوده شده است: با توجه به استقرار شرایط پایدار تا روز چهارشنبه ( فردا )،شرایط برای غبار محلی و کاهش کیفیت هوا بر روی استان بویژه مناطق مرکزی و کلانشهر اصفهان مهیاست.
اصفهان به دلیل تمرکز صنعت و تردد انبوه وسایط نقلیه موتوری به همراه تراکم جمعیت ، یکی از شهرهای آلوده کشور است که با فرارسیدن فصل سرما با پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده ها هم روبرو می شود.
با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در باره وضعیت هوای اصفهان، توجه گردشگران به توصیه ها و هشدارهای هواشناسی، ضروری است.
همچنین کیفیت هوای اصفهان امروز سه شنبه برای گروه های حساس و افراد بیمار در شرایط ناسالم اعلام شد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.