منطقه آزاد تجاری، قلمرو معینی است که در آن تجارت آزاد با سایر نقاط جهان مجاز شناخته شده است. چنانچه کالاها را می‌توان بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی از این مناطق صادر یا وارد کرد و آنها را برای مدتی در انبار ذخیره و در صورت لزوم بسته‌بندی و مجدد صادر کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، محمد جواد بگی تاکید کرد: احداث منطقه آزاد تجاری لنجان، مهمترین راهکار جذب سرمایه گذاری خارجی و کمک به تولید و اشتغال در این شهرستان است.
وی همچنین از حمایت شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان برای احداث منطقه آزاد تجاری و شهرک حمل و نقل در مجاورت هم در شهرستان لنجان خبر داد و گفت: امروز بمنظور تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در کشور ملزم به استفاده از تمام ظرفیت های موجود در زمینه جذب سرمایه گذاری هستیم.
بگی اضافه کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از مهمترین رویکردهای دولت های یازدهم و دوازدهم جهت ایجاد اشتغال در کشور و کمک به ارتقای فناوری صنایع و بخش های تولیدی کشور است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان معافیت مالیاتی و گمرگی مناطق آزاد تجاری را یکی از مشوق های اصلی جذب سرمایه گذاران خارجی در این مناطق دانست و گفت : در صورت جذب و فعالیت سرمایه گذاران خارجی در این مناطق، علاوه بر کمک به تولید و اشتغال شاهد انتقال فناوری از شرکت های خارجی به داخل کشور و همچنین کمک به دستیابی به بازارهای صادراتی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه انتخاب سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکت شهرک های صنعتی استان ها بعنوان متولی احداث مناطق آزاد تجاری یکی از تجربه های موفق در کشور است، گفت: همچنین شرکت شهرک های صنعتی اصفهان از شهرک صنعتی خصوصی فولاد در شهرستان لنجان حمایت می کند.
وی ادامه داد: احداث شهرک های صنعتی خصوصی یکی از گام های اصلی واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و مورد حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.
فرماندار شهرستان لنجان در این باره گفته است: احداث منطقه آزاد تجاری لنجان با مساحت 300 هکتار یکی از اولویت های اصلی اقتصادی و صنعتی این شهرستان است که می تواند نقش ویژه ای در توسعه تولید و ایجاد اشتغال ایفا کند.
سید محسن سجاد افزود: مصوبه احداث این منطقه آزاد تجاری از هیات دولت اخذ شده و در حال پیگیری و رایزنی برای اخذ مصوبه مجلس شورای اسلامی و در نتیجه عملیاتی کردن این منطقه آزاد هستیم.
شهرستان لنجان با حدود 263 هزار تَن جمعیت در 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان است .
این شهرستان محل صنایع بزرگی مانند ذوب آهن و صنایع دفاع است و برخی محصولات کشاورزی آن مانند برنج لنجان، زبانزد است هرچند در سال های گذشته بدلیل خشکی زاینده رود و کاهش منابع آبی، کشت این محصول کاهش یافته است.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.