علی طالبی، روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: سرپرست خانواده این مددجویان با دریافت تسهیلات بانکی اقدام به اشتغال زایی کرده اند و پس از خودکفایی از چرخه حمایتی خارج شده ودر حال حاضر زندگی خود را بر اساس درآمد حاصل از این اشتغال تامین می کنند.
وی بیان کرد: تسهیلات اشتغالزایی از منابع بانکی و اعتبارات کمیته امداد تامین شده و شغل های ایجاد شده در عرصه کشاورزی، دامپروری و باربری بوده و این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت پنج ساله می باشد.
مدیر کمیته امداد شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه خودکفایی سالانه 10 درصد از مددجویان تحت پوشش در حال پیگیری است، تصریح کرد: کمیته امداد برای خود کفایی مددجویان علاوه بر ارائه تسهیلات بانکی، کلاس های آموزشی با همکاری فنی حرفه ای، تامین فضای مورد نیاز برای عرصه اشتغال، بازاریابی و فروش تولیدات و مشاوره شغلی را انجام می دهد.
وی اضافه کرد: هرسال بیش از 200 طرح اشتغال زایی در شهرستان تیران و کرون برای مددجویان کمیته امداد اجرا می شود که در برخی از طرح ها چند مددجو در کنار همدیگر و یا با مشارکت سرمایه گذاران فعالیت اقتصادی انجام می دهند.
طالبی یادآورشد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور به منظور جلوگیری از افزایش مددجویان تحت پوشش حمایت های موردی و تسهیلات بانکی برای افراد در معرض بیکاری پیش بینی شده که پس از بررسی و تحقیق تسهیلات به آن ها پرداخت می شود.
در شهرستان تیران کرون بالغ بر 3700 خانوار از حمایت های کمیته امداد بهره مند هستند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
پ.7131 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.