به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک باب واحد تجاری به مساحت 157 متر مربع و به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون توسط حاج علی احمدی وقف شد؛ این واحد تجاری در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در شهر کمشچه وقف شده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری زمینی را به مساحت 700 متر مربع و به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرک گل های دولت آباد برای ساخت مسجد نبوی و مجموعه فرهنگی قرآنی در شهر دولت آباد توسط حاج محمد علی زارعان وقف شده است؛ همچنین یک قطعه زمین کشاورزی برای برپایی مراسم روضه خوانی توسط یوسف زارعان وقف شده است.
حجت الاسلام فاضلی عنوان کرد: زمینی به مساحت 300 متر مربع و با ارزشی بالغ بر 300 میلیون ریال برای ساخت مهدیه در شهر شاپور آباد نیز یکی دیگر از موقوفات امسال برخوار است.
وی بااشاره به اهمیت شکل گیری موقوفات در حوزه ازدواج جوانان شهرستان برخوار گفت: وقف در برخوار برای تسهیل ازدواج جوانان کم است و امروزه یکی از مهمترین معضلات اجتماعی مساله افزایش سن ازدواج بین جوانان است و با توجه به اینکه بر ضریب آمار طلاق و آسیب های اجتماعی مرتبط با آن افزوده شده، وقف در حوزه ازدواج جوانان در برخوار ضروری است.
مسئول اوقاف و امور خیریه برخوار با اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف در این شهرستان تصریح کرد: هدف از تشکیل این انجمن، شناسایی نیازهای روز جامعه است که در این راستا چهار انجمن یاوران وقف در زمینه بهداشت و درمان، ورزش و قرآن تشکیل شده است.
وی افزود: علاوه بر انجمن یاوران وقف مشاوران در اداره اوقاف واقفان را به سمت ‌وسوی نیازهای روز جامعه هدایت می کنند.
شهرستان برخوار با بیش از 120 هزار نفر در 10 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
م ط / 7153 / 7150 / دریافت کننده: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.